ایران در رتبه نخست برگزاری نمایشگاه های استاندارد درخاورمیانه/افزایش 200درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های ایران

ایران در رتبه نخست برگزاری نمایشگاه های استاندارد درخاورمیانه/افزایش 200درصدی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های ایران

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی از نظر مساحت و استانداردهای برگزاری نمایشگاه ها رتبه نخست را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است اما از نظر تعداد برگزاری نمایشگاه ها در منطقه، امارات جایگاه نخست را دارد.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «حسین اسفهبدی» افزود: بررسی آمارها نشان می دهد حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های ایران، افزایش 200 درصدی داشته و اکنون شرکت های خارجی ها برای حضور در نمایشگاه های آینده ایران استقبال چشمگیری به عمل آورده اند.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اضافه کرد: سالانه بیش از 100 نمایشگاه داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود که در برخی از آنها افزون بر 50 کشور حضور دارند.
وی، سرمایه گذاری یا مشارکت در سرمایه گذاری را مهم ترین درخواست شرکت سهامی نمایشگاه ها در مذاکره با شرکت های خارجی بیان کرد.
اسفهبدی اضافه کرد: درخواست این شرکت از طرف های خارجی این است که ضمن حضور در نمایشگاه های ایران و افزایش معامله و تبادلات تجاری خود، در صنایعی که ایران نیاز به تأمین مالی و سرمایه گذاری خارجی دارد، مشارکت کنند.
وی افزود: برنامه این شرکت با طرف های خارجی برپایه یک معامله برد ـ برد است.
این مقام مسئول با بیان اینکه سالن های نمایشگاهی دارای قدمت 40 ساله هستند، گفت: شرکت نمایشگاه ها برای بازسازی و ارتقای کیفیت سالن های نمایشگاهی به سرمایه گذاری های بخش خصوصی و خارجی نیاز دارد و از هرگونه مشارکت در این زمینه استقبال و حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه سایت نمایشگاهی شهر آفتاب به زودی به بهره برداری خواهد رسید و برگزاری بخشی از نمایشگاه ها به آن سمت خواهد رفت، خاطرنشان کرد: این سایت از استانداردهای نمایشگاهی برخوردار است و تمامی امور مربوط به آن به پاین رسیده و تنها مجوز برگزاری آن در حال نهایی شدن است.
به گفته وی، حدود 30 تا 40 هزار مترمربع از فضای نمایشگاهی سایت شهر آفتاب تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
پروژه مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب در جنوب شهر تهران در زمینی به مساحت 138 هکتار در مجاورت مرقد مطهر امام خمینی (ره) و به فاصله اندکی از فرودگاه امام خمینی (ره) در مسیر اتوبان تهران - قم واقع شده است.
این مجموعه دارای یک ورودی شرقی از طریق اتوبان تهران – قم و یک ورودی از کمربندی شهرآفتاب دارد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا