مدیرعامل منطقه آزاد قشم:

رویکرد مناطق آزاد کشور باید به خارج از مرزها باشد/تحقق 98 درصدی بودجه منطقه آزاد قشم در سال 94

رویکرد مناطق آزاد کشور باید به خارج از مرزها باشد/تحقق 98 درصدی بودجه منطقه آزاد قشم در سال 94

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه رویکرد و نگاه مناطق آزاد کشور براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید به سوی خارج از مرزها باشد، گفت که اگر از فرصت این مناطق استفاده نکنیم به تهدیدی برای نظام تبدیل می شوند.

حمیدرضا مومنی روز یکشنبه در دیدار با محمد خدادی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار کرد: مناطق آزاد براساس ماموریت های خود باید فرصتی برای توسعه باشند و اگر از این فرصت به خوبی استفاده نشود به تهدیدی برای نظام تبدیل می شوند.
وی با اشاره به اینکه در بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، چهار وظیفه و هدف اصلی برای مناطق آزاد کشور تعریف شده افزود: این اهداف شامل «توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج» هستند.
مومنی تصریح کرد: براساس اهداف ذکرشده، رویکرد و نگاه مناطق آزاد کشور باید به سوی خارج از مرزها و نه سرزمین اصلی باشد.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با انتقاد از اینکه راهبرد مصوب بلندمدتی برای مناطق آزاد کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با یک نسخه واحد نمی توان همه مناطق آزاد را اداره کرد و باید شرایط و ویژگی های هرکدام از آن ها درنظر گرفته شود.
وی یادآور شد که ساختار مالی، اداری و تشکیلاتی مناطق آزاد کشور باید اصلاح و بازبینی شود.
مومنی تاکید کرد که دولت باید در زیرساخت های مناطق آزاد سرمایه گذاری کند تا روند توسعه در این مناطق شتاب گیرد.

* کارنامه عملکرد منطقه آزاد قشم در سال 94
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به عملکرد مجموعه زیر امر خود پرداخت و گفت: حدود 98 درصد از بودجه سازمان منطقه آزاد قشم در سال 94 محقق شد که در نوع خود قابل توجه است.
وی با بیان اینکه در سال 94 نسبت بودجه عمرانی به جاری این سازمان 80 به 20 بود، اظهار کرد: در تلاشیم که این نسبت در سال جاری ارتقا یافته و 85 به 15شود.
مومنی خاطرنشان کرد: در مجموع مناطق آزاد قشم و کیش در سال گذشته حدود دو هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی جذب کردند.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد که اقدامات اصلی از جمله سرمایه گذاری ها در این منطقه از سوی بخش خصوصی انجام می شود و سازمان منطقه آزاد قشم کمترین دخالت را در این امور دارد.
حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن دیدار و گفت و گو با محمد خدادی مدیرعامل ایرنا، از بخش های مختلف این سازمان خبری نیز دیدن کرد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا