مدیرعامل فولاد آلیاژی:

اتصال به معدن و تکمیل زنجیره تولید از اهداف آینده فولاد است

اتصال به معدن و تکمیل زنجیره تولید از اهداف آینده فولاد است

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به چشم‌انداز آینده صنعت فولاد در کشور گفت: از اهداف آینده فولاد آلیاژی ایران اتصال به معدن و تکمیل زنجیره تولید فولاد است.

به گزارش ماین نیوز، محمد ابراهیم قدیریان در یزد به تشریح سابقه و وضعیت فعلی فولاد آلیاژی پرداخت و اظهار داشت: فولاد آلیاژی با ظرفیت 600 هزار دلار به عنوان یکی از بنگاه‌های بزرگ تولیدی کشور شناخته شده که سرمایه‌گذاری این مجتمع به ارزش امروز 1100 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اشتغالزایی این واحد بزرگ فولادی ادامه داد: فولاد آلیاژی در بخش‌های مختلف ایجاد اشتغال کرده و توانست در سال گذشته 50 درصد ظرفیت ذوب را محقق کند.

مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران با اشاره به ضعف بازار در فروش تولیدات اضافه کرد: تولید این شرکت در سال گذشته 290 هزار تن بوده اما امسال پیش‌بینی می‌کنیم این میزان به 415 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ظرفیت در این مجتمع اهداف و چشم‌اندازهایی تعریف شده است عنوان کرد: بر این اساس بنا داریم تا سال 97 ظرفیت کامل این مجموعه را به بهره‌برداری برسانیم که دور از انتظار نیست و اقداماتی در این راستا آغاز شده است.

قدیریان یکی از این اقدامات را توسعه طرح‌های فولادی برشمرد و اظهار داشت: در ماه گذشته توسعه فولاد آلیاژی با ظرفیت هفت هزار و 90 تن راه‌اندازی شد که سرمایه‌گذاری در این طرح 700 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری دیگری در این زمینه شده است که سال آینده آغاز به کار می‌کند گفت: این طرح در حال حاضر با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد تومان تعریف شده است که از سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران با بیان اینکه راهبرد شرکت در راستای تکمیل زنجیره تولید اتصال به معدن است افزود: تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده را برای استان به ارمغان می‌آورد و اشتغال را بالا خواهد برد که بخشی از آن به صورت مستقیم است و بخشی نیز به صورت غیر مستقیم در اشتغالزایی نقش دارد.

وی با اشاره به تلاش برای توسعه بازارهای صادراتی تصریح کرد: خوشبختانه بازار محصولمان در اروپا خوب است و بهتر از بازار چینی‌ها است اما لازم است در این زمینه نیز تا آخر سال 98 ظرفیت جدید و ظرفیت موجود به صورت کامل عرضه شود تا بازارهای بیشتری داشته باشیم.

قدیریان بیان داشت: در ظرفیت جدید، تولید 350 هزار تن لوله‌های بدون درب را داریم که باید با صنعت نفت به صورت مشارکتی برای نیازهای داخلی صنعت نفت کشور بهره ببریم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا