قیمت فولاد ایران برای صنایع پایین‌دستی ارزان است

قیمت فولاد ایران برای صنایع پایین‌دستی ارزان است

گروه صنایع معدنی >فولاد - در ماه‌های گذشته نوسان قیمت ورق‌های فولادی منجر به اعتراض سندیکای لوله و پروفیل شده است. فعالان این زمینه معتقدند که کاهش عرضه این محصول توسط فولاد مبارکه به بروز مشکل در بازار فولاد کشور منجر شده است.

به گزارش ماین نیوز، سید بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این‌باره گفت: در صنعت فولاد محصولات مختلفی تولید می‌کنیم که ازجمله آن‌ها ورق‌های فولادی برای محصولات ساختمانی، میل‌گرد، نبشی و فولادهای خاص و ... است. اختلافی که بین یکی از تولیدکنندگان فولاد کشور و سندیکای لوله و پروفیل رسانه‌ای شده مربوط به 10 درصد از بازار فولاد است. ورق‌های 2 میلی‌متر و اندازه‌های خاص آن محل بحث است که فولاد مبارکه ترجیح داده به دلیل توجیه اقتصادی و مسائل درون بنگاهی این محصول را تولید نکند و امکان تهیه آن از بازار وارداتی وجود دارد.

مدیرعامل فولاد یزد گفت: در دو سال گذشته فولاد در ایران ارزان‌تر از دیگر کشورها فروخته‌شده است. در شرایط فعلی هم ایران ارزان‌ترین فولاد دنیا را عرضه می‌کند. این قیمت مناسب در مورد تمام محصولات فولادی اعم از ورق‌های فولادی، میلگرد و دیگر محصولات با در نظر گرفتن میانگین قیمت صادق است و باید گفت که محصولات فولادی ایران از محصولات فولادی چین هم ارزان‌تر است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه مسئله سندیکای لوله و پروفیل مربوط به شش ماه اول سال جاری و دو ماه آخر سال گذشته است گفت: قیمت‌های جهانی به دلیل دامپینگ چینی‌ها به کف رسید و وارد دره مرگ شد اما قیمت فولاد در بازار داخلی ما سقوط نکرد. حتی در همان زمان هم فولاد ایران فولاد گران‌قیمتی نبود اما در مقایسه باقیمت فولاد چین و بیش از 40 کشور دنیا به دلیل دامپینگ چینی‌ها گران‌تر بود.

احرامیان گفت: رسانه‌ای شدن مسئله سندیکای لوله و پروفیل و فولاد مبارکه منجر به ایجاد این جو شده که فولاد در ایران مشکل دارد درحالی‌که نیت مطرح کنندگان این نبوده است. ما در ایران مازاد تولید فولاد داریم و از کشورهای صادرکننده محصولات فولادی هستیم و در بیشتر فصول سال ارزان‌ترین فولاد را در کشور عرضه می‌کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا