۸۰ درصد طرح های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی معدنی و فلزی تامین مالی شد

۸۰ درصد طرح های ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی معدنی و فلزی تامین مالی شد

گروه معادن - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از تامین مالی 80 درصدی پروژه های 100 هزار میلیارد ریالی در زمینه های فولاد، کنسانتره سنگ آهن، نیروگاه سیکل ترکیبی و زغالسنگ خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، «عزیزالله عصاری» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران در محل سازمان بورس اوراق بهادار تهران افزود: انتظار می رود تامین مالی 20 درصد طرح های باقیمانده نیز بزودی فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری از طرح ها تا پایان امسال قابل افتتاح است؛ مانند کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت یک میلیون تن در کردستان - بیجار (شهرک یاسوکند) که مرحله نخست آن با ظرفیت 325 هزارتنی طراحی شد و به تولید رسید و مرحله دوم آن نیز پیش از بهمن ماه افتتاح می شود و 675 هزار تن ظرفیت دارد.

عصاری گفت: از دیگر برنامه واحدهای وابسته به این شرکت طرح 550 هزار تنی گندله سنگ آهن در همدان است که انتظار می رود اسفندماه امسال به بهره برداری برسد.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از کارخانه یک میلیون تنی فولاد چادرملو یزد از دیگر طرح های امسال است.

عصاری اضافه کرد: طرح توسعه سنگ آهن چادرملو نیز از ظرفیت سه میلیون و 600 هزار تن به چهار میلیون تن بخشی از برنامه های تکمیل زنجیره فولاد به شمار می رود.

این مسئول گفت: تامین انرژی مورد نیاز واحدهای صنعتی و طرح های توسعه چادرملو موجب شد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی در مجتمع گندله سازی اردکان در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، ظرفیت این نیروگاه 500 مگاوات است که دو واحد گازی آن به بهره برداری رسیده و اکنون وارد شبکه سراسری برق شده است و واحد بخار این نیروگاه نیز بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، اطلاعات موجود نشان می دهد برای فعالیت این نیروگاه 13 هزار و 698 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

عصاری یادآوری کرد: موضوع تامین آب مصرفی برای فرآیند عملیات تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد از مسائل مهم چادرملوست.

وی اعلام کرد با توجه به محدودیت های شدید منطقه ای در تامین آب مورد نیاز، در قالب قرارداد بین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و سازمان آب و فاضلاب استان یزد (با نظارت سازمان آب و فاضلاب کشور) تفاهم شد این سازمان در قبال اجرای شبکه فاضلاب شهر اردکان و ساخت تاسیسات تصفیه فاضلاب توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اختیار استفاده از پسآب آن را به مدت دستکم 30 سال به این شرکت واگذار کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: انتظار می رود کارخانه آهن اسفنجی گل گهر (کرمان) که یک میلیون و 700 هزار تن ظرفیت دارد، تا پایان امسال تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

عصاری افزود: کارخانه کک طبس یکی از 36 طرح مهم و ملی است که در قالب سیاست های اقتصاد مقاومتی برای «تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام» در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد تا زمانی که معدن زغال مطمئن نداشته باشیم، نمی توان واحد کک را راه اندازی کرد؛ از این رو، این موضوع در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه) بازگشایی نمادین معاملات بورس تهران با حضور مدیرعامل و مسئولان شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بین 30 شرکت شاخص بورس جای دارد و ارزش بازار آن افزون بر 39 هزار میلیارد ریال است و در رتبه بیست و هشتم ارزش بازار جای دارد.

این شرکت با برخورداری از 9 شرکت زیرمجموعه به لحاظ ارزش بازار در رتبه هفتم صنایع بورس تهران قرار دارد.

سهامداران عمده آن شرکت های صندوق بازنشستگی فولاد ایران، شرکت فولاد مبارکه، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، شرکت بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه­ گذاری صبا تامین هستند.

براساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان ذخایر اکتشافی معدنی کشور نزدیک به 60 میلیارد تن است. ذخیره قطعی نزدیک به 40 میلیارد تن برآورد شده که بقیه احتمالی و ارزش آن افزون بر 770 میلیارد دلار است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا