پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد تولید فولاد

پایان سال ۲۰۱۶ میلادی با رشد تولید فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - انجمن جهانی فولاد در گزارش جدید خود شرحی از وضعیت فولاد ۶۶ کشور جهان ارائه کرده است؛ همچنین براساس این گزارش میزان فولاد جهان در ۱۱ماه ابتدایی امسال میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۰/۴درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش ماین نیوز، انجمن جهانی فولاد در گزارش اخیر خود میزان تولید فولاد خام را در ۶۶ کشور شرح داده است؛ براساس این گزارش جهان در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال میلادی (۲۰۱۶) بیش از ۱میلیارد و ۴۶۸میلیون و ۲۷۴هزار تن فولاد خام تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۰/۴درصدی را نشان می‌دهد؛

همچنین در نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) امسال در مجموع ۱۳۲میلیون و ۶۷۱هزار تن فولاد تولید شد که نسبت به نوامبر سال گذشته ۵/۲درصد رشد داشت. در پایان نوامبر، تولید فولاد داخلی ایران رشد ۲۶/۳درصدی را ثبت کرد و نشان داد میزان تولید از ۱میلیون و ۲۵۵هزار تن در نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) به ۱میلیون و ۵۸۵هزار تن در نوامبر سال جاری میلادی رسیده است، همچنین تولید فولاد خام ایران در ۱۱ ماهه نخست امسال میلادی (۲۰۱۶) به ۱۶میلیون و ۴۳۵هزار تن رسید که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۱درصد را به ثبت رساند. بر همین اساس، ایران همچنان بعد از کشورهای چین، ژاپن، هند، ایالات متحده امریکا، روسیه، کره‌جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل، اکراین، ایتالیا، تایوان و مکزیک در رتبه سیزدهم تولید قرار دارد. خاورمیانه نیز تولید را به ۲۶میلیون و۵۸۰هزار تن رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶/۷درصدی داشته است. در منطقه خاورمیانه، بعد از ایران، عربستان با تولید ۵میلیون تن فولاد خام قرار دارد.

تولید فولاد ترکیه از مرز ۳۰میلیون تن گذشت
براساس آمار انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام ترکیه که در ۱۱ ماهه ابتدای پارسال ۲۸میلیون و ۸۴۶هزار تن بود، امسال با ۵/۱درصد رشد ۳۰میلیون و ۳۲۵هزار تن شد.
علاوه بر این ترکیه در نوامبر هم رشد ۱۰/۴درصدی را تجربه کرد و تولید را از ۲میلیون و ۶۳۷هزار تن در نوامبر ۲۰۱۵ میلادی به ۲میلیون و ۹۱۲هزار تن در نوامبر سال جاری رساند، اما تولید فولاد خام این کشور نسبت به اکتبر کاهشی بوده است.

چین همچنان صدرنشین
براساس آمار این انجمن چین همچنان اصلی‌ترین تولیدکننده فولاد جهان است که هیچ کشوری توان رقابت با آن را ندارد. تولید ۱۱ ماهه فولاد خام چین به ۷۳۸هزار و ۹۴۰هزار تن رسید که برخلاف انتظارات افزایشی بوده و رشد ۱/۱درصدی داشته است. تولید فولاد خام چین در ۱۱ ماهه پارسال ۷۳۰میلیون و ۹۰۰هزار تن بوده است. چین در نوامبر هم رشد ۶درصدی در تولید را نسبت به نوامبر ۲۰۱۵ ثبت کرد و تولید را از ۶۳میلیون و ۱۳۳هزار تن به ۶۶میلیون و ۲۹۰هزار تن رساند که رقم تولید نسبت به ماه پیش از آن (اکتبر) کمتر بود. ژاپن دومین تولیدکننده بزرگ آسیا ۹۶میلیون و ۲۲۰هزار تن فولاد تولید کرد و این کشور در یک ماه مانده به اتمام امسال میلادی تولید را به ۹۶میلیون و ۲۲۰هزار تن رساند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۰/۳درصدی داشت. پس از ژاپن، هند با تولید ۸۷میلیون و ۵۳۱هزار تن و سپس کره‌جنوبی با تولید ۶۲میلیون و ۷۷۹هزار تن قرار دارد.

تایوان هم چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده فولاد خام در منطقه آسیاست که ۱۹میلیون و ۷۴۵هزار تن تولید فولاد خام داشته است. آمارهای انجمن جهانی فولاد حاکی از آن است که ژاپن، هند، کره‌جنوبی و تایوان به ترتیب ۸میلیون و ۷۷۰هزار تن، ۸میلیون و ۱۰هزار تن، ۵میلیون و ۷۷۰هزار تن و یک‌میلیون و ۷۶۵هزار تن فولاد خام در نوامبر (آذر) فولاد تولید کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید: میزان تولید در اتحادیه اروپا به ۱۴۹میلیون و ۲۵۹هزار تن رسید. در این منطقه تولید فولاد خام در ماه نوامبر ۱۳میلیون و ۶۰۸هزار تن بود که نسبت به سال قبل که میزان تولید ۱۳میلیون و ۱۴۴هزار تن بود، از رشد ۳/۵درصدی برخوردار بوده است. البته اتحادیه اروپا در نوامبر (آذر) نسبت به اکتبر (آبان) سال جاری شاهد افت ۶۱۷هزار تنی در تولید فولاد خام بوده است.

در مجموع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ۱۱ ماه ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۱۴۹میلیون و ۲۵۹هزار تن تولید فولاد خام داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۳/۴درصدی را نشان می‌دهد. اصلی‌ترین تولیدکننده فولاد خام اتحادیه اروپا همچنان آلمان است که در مدت ۱۱ ماه از ابتدای سال تا پایان نوامبر ۳۸میلیون و ۸۵۲هزار تن تولید داشت. پس از آلمان، ایتالیا با تولید ۲۱میلیون و ۵۴۶هزار تن قرار دارد و سپس فرانسه و اسپانیا به ترتیب با تولید ۱۳میلیون و ۲۶۶هزار تن و ۱۲میلیون و ۷۵۰هزار تن قرار دارند. گفتنی است به جز ایتالیا که رشد ۴/۹درصدی را در تولیدات به ثبت رسانده، کشورهای آلمان، فرانسه و اسپانیا به ترتیب ۲/۱درصد، ۵/۳درصد و ۸/۳۸درصد افت را تجربه کردند.

رشد تولید در سی‌آی‌اِس
کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در ۱۱ماه نخست امسال ۹۳میلیون و ۴۴۴هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰/۴درصد رشد داشت. میزان تولید در سال قبل ۹۳میلیون و ۷۸هزار تن بود. این کشورها در مجموع در نوامبر هم ۸میلیون و ۵۴۶هزار تن فولاد تولید کردند که این رقم افزایش ۴/۲درصدی را نسبت به نوامبر سال قبل نشان می‌دهد. در بین کشورهای CIS، تولید روسیه در ۱۱ ماه به ۶۴میلیون و ۶۲۳هزار تن رسید که افت ۰/۸درصدی نسبت به پارسال داشت و اکراین با رشد ۵/۶درصدی تولید را به ۲۲میلیون و ۲۱۱هزار تن رساند؛ گفتنی است روسیه با وجود آنکه در مجموع ۱۱ ماه نخست، افت تولید را ثبت کرده اما در نوامبر رشد ۵درصد را تجربه کرده و تولید فولاد را به ۵میلیون و ۹۷۵هزار تن رسانده است. اوکراین هم با رشد ۳/۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (نوامبر ۲۰۱۵) تولید خود را به ۱میلیون و ۹۵۰هزار تن رسانده است.

تولید بیش از ۱۰۱میلیون تن در امریکای شمالی
امریکای شمالی در ۱۱ماه نخست امسال میلادی بیش از ۱۰میلیون و ۵۳۵هزار تن فولاد خام تولید کرد که به معنای افت ۰/۸درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بود و بخش زیاد این تولید را نیز ایالات متحده امریکا با تولید ۷۲میلیون و ۴۱هزار تن انجام داده بود. آمارها حاکی از آن است ایالت متحده امریکا تولید فولاد را ۱/۲درصد کاهش داده است. این کشور در نوامبر امسال ۶میلیون و ۲۲۶هزار تن تولید فولاد خام داشته در حالی که این عدد سال گذشته ۵میلیون و ۸۳۲هزار تن بود. بعد از ایالات متحده امریکا، بیشترین تولید در امریکای شمالی متعلق به مکزیک با تولید ۱۷میلیون و ۲۸۱هزار تن در ۱۱ ماه ابتدایی و یک‌میلیون و ۶۳۵هزار تن در نوامبر است، این کشور در مجموع نسبت به سال قبل رشد ماهانه ۱۹/۹درصدی و در نوامبر (ماه یازدهم میلادی) رشد ۲/۶درصدی را نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته به ثبت رسانده است.

فولاد خام برزیل ۲۸میلیون و ۶۴هزار تن شد
انجمن جهانی فولاد در گزارش اخیر خود تولید فولاد خام برزیل را در ۱۱ ماه ابتدای سال جاری میلادی ۲۸میلیون و ۶۴هزار تن فولاد خام اعلام کرد که در مقایسه با ۱۱ ماه نخست سال پیش از آن (۲۰۱۵) افتی بیش از ۸/۹درصدی را نشان می‌دهد. برزیل که اصلی‌ترین تولیدکننده فولاد امریکای جنوبی است در نوامبر هم افت تولید را به ثبت رسانده و تولید این کشور از ۲میلیون و ۵۴۸هزار تن در نوامبر سال گذشته به ۲میلیون و ۴۲۶هزار تن در نوامبر امسال رسید.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا