ماین نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات سه کنفرانس بین‌المللی در حوزه‌های سنگ‌آهن و فولاد

جزئیات سه کنفرانس بین‌المللی در حوزه‌های سنگ‌آهن و فولاد

گروه معادن >سنگ آهن - فهرست کنفرانس‌های بین‌المللی سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد در اسفند 95، فروردین و اردیبهشت 96 اعلام شد.

به گزارش ماین نیوز، در ماه‌های اسفند 95 و فروردین و اردیبهشت 96 سه کنفرانس بین‌المللی در چین و دبی با موضوع فولاد و مواد اولیه برگزار می‌شود. این کنفرانس‌ها در حوزه‌های سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی و فولاد هستند.

نخستین کنفرانس که 22 و 23 فوریه 2017 (4 و 5 اسفند 95) در شهر دالیان چین برگزار خواهد شد، کنفرانس بین‌المللی سالیانه سنگ آهن است که توسط موسسه متال بولتن برگزار می‌شود.

این کنفرانس كه دقيقا بعد از تعطيلات طولانی عيد شكوفه‌هاي چين برگزار می‌شود روی استراتژی‌ها و برنامه‌ريزی‌های جديد چين برای پروژه‌های زيربنايي و ساخت و ساز كه روی مصرف فولاد و سنگ آهن در سال 2017 تاثير بسزایی خواهد شد، تمركز دارد.

بطوركلی بعد از كنفرانس‌های ساليانه انجمن آهن و فولاد چين (سيسا) كه هميشه در پايان ماه سپتامبر هر سال و قبل از تعطيلات طولانی اول اكتبر برگزار می‌شود، كنفرانس‌های سنگ آهن متال بولتن در پايان ماه فوريه و اول مارس دومين كنفرانس بزرگ و بااهميت سنگ آهن جهان هستند. اين برای نخستین بار است که دالیان چین میزبان این کنفرانس خواهد بود و در سال‌های قبل اين كنفرانس در پكن برگزار می‌شد. بديهی است اين كنفرانس فرصت مناسبی برای شناخت بهتر بازار در سال 2017 تا استراتژی‌های سازمانی و بنگاهی را براين اساس تنظيم و برنامه‌ريزی كرد.

دومین کنفرانس نیز در آوریل 2017 برگزار خواهد شد. این کنفرانس سومین کنفرانس بیلت و مواد خام تولید فولاد در منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که توسط موسسه متال اکسپرت در تاریخ 11 و 12 آوریل (22 و 23 فروردین 96) در شهر دبی برگزار می‌شود.

موضوعاتی که در کنفرانس بیلت و مواد خام منطقه منا مطرح خواهد شد، شامل تداوم روند کاهشی و طولانی‌مدت در بازار شمش منطقه منا، روند و چشم‌انداز بازار بیلت مصر، بازگشت احتمالی تامین‌کنندگان چینی به منطقه خاورمیانه در صورت اصلاح و تعدیل قیمت‌های جهانی محصولات فولادی، جایگزینی فولادهای طویل وارداتی با محصولات محلی، وضعیت بازار گندله در بحبوحه بهبود و رشد قیمت فولاد در منطقه، چشم‌انداز صادراتی گندله از ایران، نقش واردات قراضه به دلیل تقاضای رو به رشد آن و همچنین چشم‌انداز واردات HBI به منطقه خاورمیانه (بسیاری از فولادسازان منطقه نیاز مواد اولیه خود را به غیر از آهن قراضه از HBI تامین می‌کنند) از ونزوئلا و مالزی است.

سومین کنفرانس هم که در تاریخ 26 و 27 آوریل 2017 (6 و 7 اردیبهشت 96) در شهر دبی و با همکاری موسسه متال بولتن برگزار می‌شود، تحت عنوان پنجمین کنگره بین‌المللی آهن اسفنجی و گندله است.

این کنفرانس از این جهت برای ایران اهمیت دارد که ایران در حوزه تولید آهن اسفنجی و گندله فعال و خودكفا شده و پتانسیل‌های صادراتی کشور برای سال‌های آتی رو به رشد را به خوبی به منطقه و جهان خواهد شناساند.

لازم به ذکر است که کیوان جعفری طهرانی، رئیس امور بین‌الملل انجمن سنگ آهن ایران در هر 3 کنفرانس فوق، به عنوان سخنران کلیدی حضور خواهد داشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا