پیش بینی مدیر عامل شرکت ملی فولاد از رشد صادرات تا پایان سال

پیش بینی مدیر عامل شرکت ملی فولاد از رشد صادرات تا پایان سال

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود امسال میزان تولید فولاد به 18 میلیون تن و صادرات آن به 6 میلیون تن برسد.

عبدالمجید شریفی با بیان اینکه در سال های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال 2011 تا 2015 صادرات ایران روندی افزایشی داشته و در برنامه چشم انداز (حداقل) 15 میلیون تن صادرات فولاد پیش بینی شده است. 

وی ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری توازن صادرات فولاد نسبت به واردات پیشی گرفته است که امیدواریم با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی، مهار خام فروشی و تبدیل سنگ آهن به فولاد ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

شریفی با بیان اینکه بعد از برجام ارتباط بیشتری با کشورهای جهان و شرکت های خارجی برقرار شده است، گفت: در شرایط فعلی ظرفیت تولید فولاد 28.8 میلیون تن، چدن 3.7 میلیون تن، آهن اسفنجی 24 میلیون تن، گندله 32 میلیون تن و کنسانتره 44 میلیون است .

وی به برنامه های توسعه هم اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید فولاد تا سال 2025 به 55 میلیون تن می رسد و با توجه به اینکه اکنون ظرفیت 28.8 میلیون تنی داریم، باید ظرفیت فولاد 26 میلیون تن دیگر افزایش یابد ضمن اینکه به همین نسبت باید به ظرفیت گندله و کنسانتره افزوده شود.

شریفی مکان یابی برای اجرای طرح های جدید فولادی را حائز اهمیت خواند و گفت: از این پس طرح های توسعه فولاد باید در 2 نقطه شامل منطقه ویژه معدنی خلیج فارس و منطقه آزاد چابهار اجرایی شود به این دلیل که این مناطق کشور دسترسی به آب دارند.

وی اظهار کرد: شرکت های داخلی و خارجی در صورت تمایل به سرمایه گذاری در صنعت فولاد ایران می توانند از طریق مذاکره با ایمیدرو یا شرکت ملی فولاد ایران اقدام کنند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا