در دهمین سالگرد فعالیت :

زمان بازگشایی "بورس" در بورس تهران مشخص شد/ اقدام لازم سهامداران

زمان بازگشایی

بعد از درج نماد شرکت بورس تهران در بازار اول معاملات بورس، چهارشنبه جاری نماد این شرکت در دهمین سالگرد فعالیت، بدون عرضه اولیه باز می شود و لازم است سهامداران آن یک اقدام انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت بورس تهران در حالی بعد از موافقت 6 مهر سال جاری هیات‌ پذیرش بورس اوراق بهادار، از 24 مهر به عنوان پانصد و سومین شرکت در فهرست نرخ‌های تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج شد که قرار است چهارشنبه جاری اول دی ، نماد آن باز شود.

براساس این گزارش،" بورس" پیش از این در بازار پایه فرابورس حضور داشت اما سهام آن از اول زمستان 95 در بورس تهران داد و ستد خواهد شد. در این میان سهامداران فعلی "بورس" باید نسبت به تعیین کارگزار ناظر اقدام کنند.

همچنین نماد "کبورس" مربوط به گروه کارگزاران و نماد "نبورس" مربوط به نهادهای مالی نیز در همان تابلوی اصلی بازار اول آماده انجام معامله خواهد بود.

به دلیل مالکیت بیش از 26.7 درصد سهام شرکت بورس توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، خبری از عرضه اولیه سهام آن نخواهد بود بلکه با تشکیل کارگروهی ، فقط گشایش نماد انجام خواهد شد.

بورس تهران با سرمایه ­ای بالغ بر 125 میلیارد تومان به عنوان اولین بورس پذیرفته شده در بورس تهران در میان 4 بورس فعال کشور به شمار می آید که به موجب قانون بازار اوراق بهادار از 21 شهریور 85 تأسیس شد و از دی همان سال آغاز بکار کرده است.

در ترکیب سهامدارای بورس هم ، 75 کارگزار مالک حدود 34 درصد سهام ، 77 نهاد مالی 39.2 و 5958 فرد حقیقی و حقوقی بیش از 26.7 درصد سهام را در اختیار دارند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا