واله، بزرگ ترین معدن سنگ آهن جهان را با «فناوری خشک»، افتتاح کرد

واله، بزرگ ترین معدن سنگ آهن جهان را با «فناوری خشک»، افتتاح کرد

گروه معادن >سنگ آهن - شرکت واله بزرگترین معدن سنگ آهن جهان را در برزیل افتتاح کرد. این معدن با فناوری خشک، فعالیت می کند که مصرف آب را تا 93درصد کاهش می دهد.

به گزارش ماین نیوز، شرکت واله از افتتاح بزرگترین معدن سنگ آهن در طول تاریخ معدن جهان با سرمایه گذاری 14.3 میلیارد دلار خبر داد.

در این خبر آمده است که محل این پروژه در کانان دوس کاراژاس در جنوب ایالت پارا است که شامل معدن، کارخانه فرآوری، راه آهن و بندر است. ساخت این پروژه که S11D نام دارد 15 سال به طول انجامید. در سال 2001 با انجام مطالعات فنی و امکان سنجی آغاز و مجوز اولیه (LP ) در ژوئن2012 و سال پس از آن نیز پروانه تاسیس(LI) اخذ شد و 9 دسامبر سال جاری پروانه آن بهره برداری صادر شد .

همچنین بهره برداری تجاری از پروژه در ژانویه 2017 آغاز می شود و بنابر پیش بینی های انجام شده طول عمر مفید این معدن 30 سال است .

بنابر این گزارش، پروژه S11D بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوصی برزیل در یک دهه است که انتظار می رود اقتصاد ایالات پارا و مارن هان را بهبود بخشد و همچنین پروژه شرکت واله در منیاس ژرایس را نیز بهره مند سازد.

مدیرعامل واله ضمن تشریح جزییات پروژه تصریح کرد: اتمام این پروژه بسیار حائز اهمیت است زیرا علاوه بر نقطه عطفی در تاریخ معدن، نمایش آخرین فناوری ، هزینه پایین و بهره وری بالا، نشان از توانایی بالای واله برای تحقق چنین پروژه هایی است.

101 کیلومتر راه آهن
وی افزود: در پروژه مذکور بیش از 14.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که 6.4 میلیارد دلارصرف کارخانه و معدن،7.9 میلیارد دلار صرف ساخت 101کیلومتر خط راه آهن و توسعه راه آهن کاراژاس و کشتیرانی در سان لویس شده است.

موریلو فریرا ( Murilo Ferreira) گفت: پیش بینی می شود که این پروژه 90 میلیون تن به ظرفیت تولید سنگ آهن این شرکت بیفزاید و تا سال 2020 به حدود 400تا 450 میلیون تن می رسد.

وی اظهار کرد که یکی از نکات مهم در پروژهS11D استفاده از تجهیزات ساخت شرکت واله برای فرآوری خشک سنگ آهن است که انتظار می رود مصرف آب را تا 93 درصد کاهش دهد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا