روند توسعه صنعت فولاد ایران متوقف نخواهد شد، دکتر سبحانی : اروپاییان از بازار ایران محروم مانده اند

روند توسعه صنعت فولاد ایران متوقف نخواهد شد، دکتر سبحانی : اروپاییان از بازار ایران محروم مانده اند

دنیای معدن - اجلاسی با حضور فعالان اقتصادی اروپا و ایران در برلین و به میزبانی نشریه Handelsblatt که از روزنامه های معتبر اقتصادی آلمان است برگزار شد. دکتر سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در این نشست ضمن ارائه گزارشی جامع از جایگاه صنعت فولاد ایران در منطقه و سطح جهان به برنامه های توسعه آتی این صنعت خصوصا فولاد مبارکه اشاره نمود و در ادامه به پرسش برخی از حاضران پاسخ داد. وی با اشاره به روند توسعه فولاد ایران در طول سالهای گذشته تاثیر تحریم بر این روند را بی اثر توصیف کرد و افزود: به دلیل اینکه صنعت فولاد ما وابسته به تکنولوژی خارجی نیست روند توسعه ما در طول سالهای تحریم از گزند مصون مانده است. البته رفع تحریم ها باعث شد که دسترسی به فاینانس خارجی برای ما تسهیل شود زیرا اگر تحریم باشیم نمیتوانیم از بانکهای خارجی فاینانس دریافت کنیم. مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به سوالی در خصوص احتیاط شرکتها برای حضور در بازار ایران گفت: ما در طول ده سال گذشته بالغ بر چندین میلیارد دلار قرارداد خارجی با شرکت های غیر اروپایی امضا کردهایم که این نشان از محروم ماندن اروپاییان از حضور در بازار ایران دارد. وی افزود: در گذشته و قبل از تحریمها اکثر صنایع فولادی در ایران توسط شرکت های اروپایی تامین و راهاندازی می شدند اما امروز به دلیل تحریم ها این تقاضا از اروپا به سمت سایر بازارها هدایت شده و در این میان شرکتهای اروپایی بازار خود را از دست دادهاند. دکتر بهرام سبحانی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بازگشت تحریمها گفت: حتی در نبود تحریم ها هم در قراردادها بندهایی برای فسخ قرارداد و فورس ماژور گنجانده میشوند که این بندها برای همین شرایط خاص در نظر گرفته شدهاند و طبیعی است که در برجام هم مانند هر قرارداد دیگر بندهایی تحت همین عنوان گنجانده شده باشد. اما باید نیمه پر لیوان را دید و تا زمانی که طرف های توافق بر تعهدات خود پایبند باشند بازگشت تحریم ها اتفاقی بعید است.

وی با اشاره به روند توسعه فولاد ایران در طول سالهای گذشته تاثیر تحریم بر این روند را بی اثر توصیف کرد و افزود: به دلیل اینکه صنعت فولاد ما وابسته به تکنولوژی خارجی نیست روند توسعه ما در طول سالهای تحریم از گزند مصون مانده است. البته رفع تحریم ها باعث شد که دسترسی به فاینانس خارجی برای ما تسهیل شود زیرا اگر تحریم باشیم نمیتوانیم از بانکهای خارجی فاینانس دریافت کنیم.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به سوالی در خصوص احتیاط شرکتها برای حضور در بازار ایران گفت: ما در طول ده سال گذشته بالغ بر چندین میلیارد دلار قرارداد خارجی با شرکت های غیر اروپایی امضا کردهایم که این نشان از محروم ماندن اروپاییان از حضور در بازار ایران دارد.
وی افزود: در گذشته و قبل از تحریمها اکثر صنایع فولادی در ایران توسط شرکت های اروپایی تامین و راهاندازی می شدند اما امروز به دلیل تحریم ها این تقاضا از اروپا به سمت سایر بازارها هدایت شده و در این میان شرکتهای اروپایی بازار خود را از دست دادهاند.
دکتر بهرام سبحانی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال بازگشت تحریمها گفت: حتی در نبود تحریم ها هم در قراردادها بندهایی برای فسخ قرارداد و فورس ماژور گنجانده میشوند که این بندها برای همین شرایط خاص در نظر گرفته شدهاند و طبیعی است که در برجام هم مانند هر قرارداد دیگر بندهایی تحت همین عنوان گنجانده شده باشد.
اما باید نیمه پر لیوان را دید و تا زمانی که طرف های توافق بر تعهدات خود پایبند باشند بازگشت تحریم ها اتفاقی بعید است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا