سیاسی‌راد در گفت‌وگو با ماین نیوز اعلام کرد:

تشکیل انجمن سنگ آهن زنجان غیرقانونی است

تشکیل انجمن سنگ آهن زنجان غیرقانونی است

گروه معادن >سنگ آهن - دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران تشکیل انجمن سنگ آهن استان زنجان را اقدامی خلاف قانون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران اعلام کرد.

سیدعلیرضا سیاسی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره خبر تشکیل انجمن سنگ آهن استان زنجان طی روز جاری اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایران پیرو درخواست انجمن سنگ آهن ایران، موافقت نامه اصولی را صادر کرد که براساس آن انجمن سنگ آهن ایران قادر است در استان‌های کشور شعب انجمن را تاسیس کند.

وی افزود: طبق روال اتاق ایران، تاسیس شعب استانی انجمن سنگ آهن ایران باید توسط انجمن و با نظارت اتاق ایران و اتاق هر استان انجام شود؛ بنابراین باید در زمان تاسیس انجمن‌های استانی، نماینده‌ای از انجمن سنگ آهن ایران و ناظرانی از اتاق ایران و استان مربوطه حضور داشته باشند.

سیاسی راد ادامه داد: متاسفانه اتاق زنجان بدون توجه به موافقت اصولی اتاق ایران، راسا تاسیس شعبه انجمن سنگ آهن ایران در استان زنجان و برگزاری جلسه موسسین این تشکل را به صورت آگهی در روزنامه اعلام کرده است که این کار خلاف اخلاق و موافقت اصولی اتاق ایران است و ما نیز مخالفت انجمن سنگ آهن ایران را با این کار هم به اتاق ایران و هم به اتاق زنجان اعلام کردیم.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران اضافه کرد: قطعا هر نتیجه‌ای که از جلسه امروز موسسان انجمن سنگ آهن زنجان بیرون بیاید را به رسمیت نمی‌شناسیم، چرا که ما نماینده و ناظری به این جلسه نفرستادیم و اتاق ایران هم در جریان تشکیل این تشکل نبوده است و بنابراین از نظر ما تشکیل این انجمن مشروعیت ندارد.

او با بیان اینکه انجمن سنگ آهن ایران حدود دو ماه پیش توانست موافقت اصولی مربوط به تشکیل شعبه‌های استانی خود را از اتاق ایران بگیرد، عنوان کرد: برنامه ما این است که شعبه انجمن سنگ آهن را در تمام استان‌های معدنی کشور راه‌اندازی کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا