لطفی خبر داد:

بهره‌برداری از واحد فولادسازی فولاد سفیددشت در ۹۷

بهره‌برداری از واحد فولادسازی فولاد سفیددشت در ۹۷

گروه صنایع معدنی >فولاد - همزمان با افتتاحیه واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در آبان ماه سال جاری واحد فولادسازی نیز فعالیت اجرایی خود را به صورت جدی شروع کرد.

به گزارش ماین نیوز، مسئول پروژه فولادسازی در این خصوص اظهار داشت: این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیشتر تجهیزات این واحد وارد سایت شده است. فعالیت این پروژه از چند جهت اهمیت دارد که مهمترین آنها بحث اشتغالزایی وجذب نیروی انسانی وهمچنین تحول اقتصادی آن بر منطقه خواهد بود که با فعال شدن این پروژه در دوران ساخت به تناسب در پیشرفت قسمت های مختلف پروژه اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد.

لطفی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: این واحد به ظرفیت 800 هزار تن اسلب (تختال) سالیانه و شامل واحدهای ذوب به روش کوره قوس الکتریکی و یک واحد ریخته گری مداوم و همچنین واحد های آب رسانی، تولید اکسیژن و انبار مواد اولیه و واحد های جنبی و پشتیبانی است.

وی افزود: محصول نهایی این پروژه اسلب (تختال) که طی برنامه ریزی های صورت گرفته و جهت تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین احداث واحد نورد گرم و سرد برای تولید ورق در برنامه ریزی های شرکت توسط سهامدار اصلی پروژه که شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 65 درصد سهم است را گرفته که امیدواریم فازهای توسعه این مجتمع تکمیل و مانند مدل کوچکی از فولاد مبارکه اصفهان به فعالیت خود ادامه دهد.

وی اظهار داشت: تامین مالی پروژه فولادسازی و ریخته گری مداوم از محل فاینانس چین است که با توجه به مشکلات فراوان استفاده از این محل مالی تاکنون منابع خوبی جذب پروژه شده است.

لطفی در مورد زیر ساخت های پروژه فولادسازی گفت: خط انتقال برق و پست برق فولاد سفیددشت دارای بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی است. همچنین تامین گاز انجام شده و در خصوص مصارف آب با طراحی های انجام گرفته در خصوص کاهش مصرف آب در این پروژه توسط پیمانکاران، تامین آب از محل پساب شهری اطراف کارخانه در حال پیگیری و تنظیم قرارداد است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه واحد احیا مستقیم این شرکت اولین طرح فولاد استانی از طرح های هفت گانه در آبان ماه سال جاری به بهره برداری و تولید رسید امید است واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز به عنوان اولین واحد فولادسازی در سال 97 به بهره برداری برسد و شاهد تکمیل فازهای توسعه این شرکت باشیم.

لازم به ذکر است شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری در 35 کیلومتری شهرکرد –بروجن قرار دارد که با مشارکت 65 درصدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان و 35 درصدی ایمیدرو در حال تکمیل و اجرا است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا