بازبینی و به روزرسانی تفاهم نامه سازمان های زمین شناسی ایران و دانمارک

بازبینی و به روزرسانی تفاهم نامه سازمان های زمین شناسی ایران و دانمارک

گروه اكتشاف و زمين شناسي - در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با سازمان زمین شناسی دانمارک بازبینی مجدد توسط نمایندگان دو سازمان صورت گرفت.

به گزارش ماین نیوز، در این نشست که با حضور نمایندگان و مدیران دو طرف صورت گرفت در خصوص همکاری در زمینه ژئوفیزیک، اکتشاف و زمین شناسی دریایی و توانمندی های دو سازمان مباحثی مطرح شد.

برپایه این گزارش ؛ اولویت اول سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در پردازش و تفسیر داده های ژئوفیزیک با هدف اکتشاف کانسارهای پنهان بود که بنا به مذاکرات صورت گرفته زیر نظر کارگروهی مشترک منطقه ای مشخص و لیست اطلاعات موجود در اختیار دانمارک قرار می گیرد که بر اساس آن پروپوزال ارایه شود .

از دیگر مباحث این نشست دو حوزه اکتشاف منابع معدنی، آب و سنجش از دور فرا طیفی(هایپراسپکترال) بود که بر اساس آن ابتدا باید کارشناسان مربوطه از سوی کشور دانمارک معرفی شوند و پس از بررسی توانایی آن افراد تصمیماتی اتخاذ شود.

همچنین درمذاکرات صورت گرفته طرف ایرانی خواستار ارائه توانمندی های کشور دانمارک در این زمینه شدو اینکه در نشست های بعدی مسئول دپارتمان این بخش هم حضور داشته باشد که بتوان به نتایج بهتری دست یافت.

در ادامه همکاری در بخش های سن سنجی رادیو متریک به روش زیرکن و آموزش تهیه نقشه های سه بعدی از دیگر اولویت ها اعلام شد.

لازم به ذکر است: پس از این نشست بازدیدی از مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در کرج به منظور آگاهی از توانمندی های این سازمان انجام شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا