معاون وزیر صنعت: عوارض پنج تا 15 درصدی برای صادرکننده سنگ تزئینی خام مصوب شد

معاون وزیر صنعت: عوارض پنج تا 15 درصدی برای صادرکننده سنگ تزئینی خام مصوب شد

تهران- ایرنا- معاون امورمعادن وصنایع معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: براساس مصوبه شورایعالی عالی معادن عوارض پنج تا 15 درصدی برای صادرکننده سنگ خام تعیین شده که از امسال تا 1397 قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، جعفر سرقینی روز یکشنبه در نشست صبحانه کاری خانه معدن ایران در جمع رئیسان خانه های معدن استانی افزود: اعمال عوارض پنج درصد برای امسال به دلیل زمان کوتاه تا پایان سال قابلیت اجرایی ندارد، اما در سال 1396 عوارض 10 درصدی اعمال خواهد شد.
وی اضافه کرد: پیش بینی میزان عوارض برای سال 1397 میزان 15 درصد در نظر گرفته شده و از این رقم فراتر نخواهد رفت، بنابراین سقف عوارض به همین میزان است.
سرقینی خاطرنشان ساخت: دولت یازدهم که از نیمه 1392 فعالیت خود را آغاز کرده تا پایان امسال ظرفیت سازی تا 50 میلیون تن برای چرخه فولاد را به بهره برداری می رساند و این درحالی است که پیش از این دولت، برای هیچ طرحی کلنگ شروع عملیات به زمین نخورده بود.
به گفته وی، مطالعات وزارت صنعت نشان می دهد مجتمع معدنی سنگان (خراسان رضوی) بزرگترین مجتمع در سطح خاورمیانه و دنیا محسوب می شود که همزمان دارای 17.5 میلیون تن ظرفیت کنسانتره و 17.5 میلیون تن گندله سنگ آهن است در حالی که دولت برای تامین سنگ مورد نیاز این مجتمع تعهد دارد.
ادامه دارد .....
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا