ذخیره سنگ آهن آنومالی شمالی در بافق یزد ۲۳درصد افزایش یافت

ذخیره سنگ آهن آنومالی شمالی در بافق یزد ۲۳درصد افزایش یافت

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران(بافق) گفت:ذخیره سنگ آهن آنومالی شمالی در این شهرستان با رشد 23درصدی از 260 به 320 تن افزایش یافت.

به گزارش ماین نیوز، محمد مرشدزاده سه شنبه در بازدید سرپرست فرمانداری بافق از آنومالی شمالی اظهار کرد: در سال 95 با اکتشافات تکمیلی، ذخیره سنگ آهن آنومالی شمالی به مقدار 23 درصد افزایش یافته که قابل توجه است .

مدیرعامل مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی بافق با بیان اینکه متوسط عیار در توده شرقی 25 درصد است گفت: این درصد در توده غربی که پرعیار تر است به 32 درصد می رسد.

وی ساخت زیرساخت جاده دسترسی به معدن چاه گز از معادن زیر مجموع مجتمع آنامالی ضروری خواند و افزود: مسافت 15 کیلومتر آن آسفالت شده و زیر سازی 90درصد نیز به اتمام رسیده و بنا به تاکید معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت، 25 کیلومتر جاده این مسیر نیز با تهیه اسناد به مناقصه می رود .

مرشدزاده با بیان اینکه بارندگی سال گذشته موجب شد تا در این محور طراحی مجدد انجام شود گفت: 20 پل به این محور اضافه شد و قول داده شده که با تخصیص اعتبار 15 میلیارد ریال، این محور ساخته شود.

سرپرست فرمانداری بافق هم در این بازدید گفت: به منظور تامین زیرساخت برای سرمایه گذار و همچنین جاده دسترسی به آنومالی شمالی و ایجاد بستر صنایع جوار معدنی، این محور به زودی احداث می شود.

محمد زاده رحمانی افزود: پیگیری به منظور تسهیل و روانسازی و همچنین جذب بودجه و برطرف کردن موانع کار از طریق مسئولان شهرستان صورت خواهد گرفت.
معدن سنگ آهن چاه گز و میشدوان و آنومالی های تابعه تحت عنوان مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی بافق با میـزان کـل ذخیــره بیش از 418 میلیون تن سنگ آهن و متوسط عیار آهن 53.16درصد در2 توده تقریبا موازی شرقی و غربی متمرکز شده است .

سالانه به طور متوسط بیش از 12 میلیون تن سنگ آهن از معادن چاه گز و میشدوان که زیر مجموعه فلات مرکزی هستند تولید می شود.
این مجتمع در فاصله 75 کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

بافق به عنوان بهشت معادن ایران در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی مرکز استان یزد واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا