هراتی نیک در گفت‌وگو با ماین نیوز:

واردات گندله مطلقا سیاست فولاد کاوه جنوب کیش نیست

واردات گندله مطلقا سیاست فولاد کاوه جنوب کیش نیست

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: واردات گندله مطلقا جزو سیاست‌های شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیست و تاکید ما روی تامین گندله از داخل است.

احمدعلی هراتی نیک بعد از مدت‌ها سکوت و دوری از رسانه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره افتتاح فاز یک فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش که اخیرا با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: اظهارات آقای جهانگیری در مراسم افتتاحیه درست بود. استان هرمزگان و منطقه بندرعباس پتانسیل زیادی برای توسعه صنعت فولادسازی دارد و باید همت شود تا طرح‌های فولادی در این منطقه به نتیجه برسند. البته تاکنون نیز طرح‌های فولادی خوبی در این منطقه اجرا شده است. از جمله اجرای فولاد هرمزگان که بسیار موفق بود و فاز دوم آن نیز به نتیجه خواهد رسید.

وی گفت: برای فولاد کاوه جنوب کیش نیز طرح توسعه 3 میلیون تنی داریم که در همین اجرا خواهد شد. بهرحال همه باید کمک کنند تا هدف تولید 10 میلیون تن فولاد در استان هرمزگان به نتیجه برسد.

هراتی نیک گفت: فاز دوم فولاد کاوه جنوب کیش در حال اجرا است و هم‌اکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش درباره اجرای گندله سازی فولاد کاوه جنوب نیش نیز توضیح داد: برای احداث واحد گندله سازی برنامه داشتیم اما قرار شد در منطقه سنگان با توجه به اجرای پروژه گندله سازی کاوه پارس به ظرفیت 2.5 میلیون تن، احتمالا آن واحد گندله سازی تحت نظارت فولاد کاوه جنوب کیش تولید خواهد کرد و در واقع ما پروژه گندله سازی خود را در منطقه سنگان خواهیم داشت. ضمن اینکه یک واحد گندله سازی 2.5 میلیون تنی نیز توسط شرکت مادکوش در نزدیکی فولاد کاوه جنوب در دست احداث است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فولاد کاوه جنوب کیش برنامه‌ای برای واردات گندله دارد؟ توضیح داد: در این زمینه به ظلم شده است. بهرحال ما افراد باتجربه‌ای هستیم و می‌دانیم وقتی گندله در داخل کشور وجود دارد نیازی به واردات آن نخواهد بود. در مورد واردات گندله توسط فولاد کاوه جنوب کیش نیز مشکلاتی بین ما و گل گهر پیش آمد که البته گل گهر نیز حق داشت و دنبال مطالبات خودش بود و این وضعیت باعث شد به صورت استثنایی فولاد کاوه جنوب یکی دو محموله گندله را وارد کند تا تولیدش متوقف نشود. در حقیقت این واردات گندله به صورت ناخواسته و استثنایی رخ داد.

وی اضافه کرد: بنابراین تاکید می‌کنم که واردات گندله مطلقا جزو سیاست‌های فولاد کاوه جنوب کیش نیست و قطعا گندله موردنیاز خود را از داخل تامین خواهیم کرد.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پاسخ به این سوال که مهمترین درخواست شما از دولت در راستای تحقق هدف تولید 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان چیست؟ گفت: البته تحقق تمام این هدف صرفا در اختیار ما نیست. قبلا در بنیاد مصوب شده است که سهمی 10 درصدی در تولید فولاد کشور داشته باشیم. یعنی از تولید 50 میلیون تن فولاد در کشور حدود 5 میلیون تن آن در اختیار بنیاد باشد. تاکنون نیز نیمی از این هدف یعنی 2.5 میلیون تن در فولاد کاوه جنوب کیش اجرایی شده و 3 میلیون تن دیگر نیز در حال اجراست.

هراتی نیک تاکید کرد: البته استان هرمزگان و منطقه بندرعباس برای توسعه صنعت فولادسازی نیازمند تامین زیرساخت‌ها به ویژه برق نیز است. در همین راستا قرار است یک نیروگاه 500 مگاواتی در این منطقه احداث شود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا