تعداد خارجی ها در نمایشگاه معدن از تعداد شرکت های داخلی بیشتر شد

تعداد خارجی ها در نمایشگاه معدن از تعداد شرکت های داخلی بیشتر شد

دنیای معدن - یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته امروز - شنبه - با حضور 90 شرکت داخلی و 102 شرکت خارجی در نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

این نمایشگاه امسال با استقبال چشمگیر شرکت های اروپایی همراه بود؛ بطوری که در این نمایشگاه برای نخستین بار تعداد شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه از تعداد شرکت های داخلی بیشتر شده است.

در یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی تهران 90 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 102 شرکت خارجی از 11 کشور آلمان، اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، چین، تایوان، ترکیه، کره جنوبی، مصر و هند تجهیزات، دستگاه ها و صنایع مرتبط با معدن را به نمایش گذاشتند.

محمدرضا نعمت زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در حاشیه بازدید از این نمایشگاه درباره مهم ترین چالش های پیش روی صادرات کشور و مزیت های نسبی صادرات گفت: در درجه نخست باید ظرفیت سازی کنیم، البته ظرفیت کافی در زمینه هایی که مشتریان خارجی داریم موجود است که باید بیشتر شود.

وی همچنین گفت: توانایی بازاریابی در خارج از کشور یکی از مشکلات است، چراکه دانش حضور در بازارهای خارجی دانش ویژه ای است و در این زمینه باید شرکت های مان بیشتر تلاش کنند و حتی شرکت های بزرگ مقیاس حتما از متخصصان صادراتی خارجی که تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده کنند.

نعمت زاده گفت: برگزاری دوره های آموزشی کاربردی همچنین حضور بیشتر و فعال تر در نمایشگاه های خارج کشور و تبلیغات مربوط به آن می تواند برای توسعه صادرات موثر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با فضای بین المللی که پیش رو است و موانع بین المللی در حال رفع شدن است. همچنین با بهبود روابط بانکی و مسائل مختلفی که در گذشته محدودیت داشتیم که به طور قطع باعث رونق صادرات خواهد شد.

وی در پایان گفت: بازارهای صادراتی این طور نیست که اگر ما کالای مازاد داشته باشیم، صادرات کنیم بلکه باید با هدف صادرات، سرمایه گذاری و تولید کنیم و حضور در بازارها داشته باشیم، البته کیفیت و قیمت هایمان حتما قابل رقابت باشد چون عرضه کنندگان در دنیا بسیار زیاد هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا