گردهمایی بزرگان در نمایشگاه معدن تهران/ کنایه وزیر معادن افغانستان به ایرانی ها

گردهمایی بزرگان در نمایشگاه معدن تهران/ کنایه وزیر معادن افغانستان به ایرانی ها

دنیای معدن - در حالیکه بازار مواد معدنی در دنیا با رکود مواجه شده و سرمایه گذاری ها در این بخش کاهش یافته بزرگان معدنی دنیا در ایران گرد هم آمده اند تا در بخش معدن و صنایع معدنی به بررسی فرصت های سرمایه گذاری بپردازند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته صبح امروز با حضور بزرگان معدنی دنیا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه معدنی پس از تایید برجام است شرکت‌ها اروپایی زیادی وارد ایران شده‌اند تا در بخش معدن و صنایع معدنی ایران هم به انتقال تکنولوژی بپردازند و هم سرمایه‌گذاری کنند.

این در حالیست که تولید مواد معدنی در دنیا هم اکنون به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین و هند با کاهش مواجه شده و بازار برخی محصولات معدنی در رکود به سر می‌برد.

از آنجا که ایران دارای یکی از بزرگترین ذخایر سرب و روی دنیاست، چینی‌ها در تلاشند با سرمایه‌گذاری در این بخش بتوانند نیاز خود به کنسانتره روی را از ایران تامین کرده و صنعت روی خود را توسعه دهند. شاید به همین خاطر است که آنها نیز در کنار اروپایی‌ها حضور چشمگیری داشته‌اند.

وزیر معادن افغانستان چه گفت؟
این نمایشگاه با حضور رئیس ایمیدرو، رئیس خانه معدن و وزیر معادن افغانستان ساعاتی قبل افتتاح شد. حضور وزیر معادن افغانستان در این نمایشگاه دارای حواشی جالبی بود. او در گفت‌وگوی خود با خبرنگاران ضمن آنکه از سرمایه گذاران ایرانی درخواست کرد تا از طریق صادرات خدمات فنی و مهندسی معادن این کشور را فعال کنند به کنایه گفت: مشکل ما با ایرانی‌ها این است که در بخشی از فعالیت‌ها شفافیت لازم را ندارند و به یکباره کارها را نیمه تمام رها می‌کنند. ما خواهان شفافیت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان معدنی ایران هستیم و از آنها می‌خواهیم که اگر یک کار را انجام می دهند تا پایان به جلو ببرند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا