مهر خبر می‌دهد؛

گران فروشی بلیت عتبات/جریمه ۶۴۰ میلیون ریالی دو آژانس هوایی متخلف

گران فروشی بلیت عتبات/جریمه ۶۴۰ میلیون ریالی دو آژانس هوایی متخلف

اقدامات نظارتی گشت‌های مشترک بر نحوه فعالیت‌های آژانس هواپیمایی موجب شد دو آژانس هواپیمایی به علت نحوه فروش بلیت عتبات عالیات و نیز گرانفروشی ، ۶۴۰ میلیون ریال جریمه شوند.

به گزارش‌ خبرنگار مهر، در ادامه نظارت‌های کارگروه نظارت بر فروش بلیط هواپیما در ایام اربعین و به دنبال شکایتهای مردمی در خصوص فروش بلیط خارج از قیمت مصوب برخی از دفاتر فروش بلیط هواپیما، طی بازدیدها و بازرسی‌های سرزده‌ای که توسط نمایندگان این کارگروه انجام شد، تخلف دو آژانس هواپیمایی در استان تهران محرز اعلام شد.

این گزارش حاکی است، در این بازرسی‌ها مشخص شد یکی از دفاتر بدون دارا بودن مجوزهای لازم اقدام به فروش بلیط یکی از شرکت‌های هواپیمایی کرده که موجب سردرگمی مسافران شده است. بنابراین مقرر شد سازمان هواپیمایی اقدامات تنبیهی لازم را انجام دهد.  

در عین حال این دفتر به همراه دفتر دیگری اقدام به گرانفروشی بلیط هواپیما کرده بود که پس از احراز تخلف، با رای رییس شعبه ۴۱ سازمان تعزیرات حکومتی، این دو آژانس در مجموع به پرداخت ۶۴۰  میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.  

گفتنی است، رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و درج نرخ مصوب از سوی تمامی آژانس‌های هوایی الزامی است و تحت هیچ شرایط این دفاتر مذکور اجازه افزایش قیمت بلیط را ندارند. در این راستا بازدیدهای نظارتی در طول این ایام از دفاتر خدمات مسافری ادامه داشته و از فعالیت‌ واحدهای متخلفی که از قانون و مقررات سرپیچی کنند، جلوگیری خواهد شد.

براساس این گزارش، سامانه ۱۲۴ مستقر در سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها آماده دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در سراسر کشور هستند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا