کارشناس مسائل آمریکا :

دو پیام‌ اصلی ترامپ که مردم آمریکا استقبال کردند/ مزیت ترامپ به کلینتون برای ایران

دو پیام‌ اصلی ترامپ که مردم آمریکا استقبال کردند/ مزیت ترامپ به کلینتون برای ایران

کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به یکدست شدن کنگره و دولت آمریکا با حضور جمهوری خواهان،گفت: تنها مزیت ترامپ نسبت به کلینتون درباره ایران این است که وی برای اجماع علیه ایران در سطح جهانی با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فواد ایزدی در خصوص انتخابات آمریکا و پیروزی ترامپ به تسنیم گفت: ترامپ 2 پیام اصلی برای مردم آمریکا داشت که یکی در حوزه داخلی و دیگری در حوزه خارجی بوده است.

وی با اشاره به نقد ترامپ به سیاست آمریکا در خصوص جنگ عراق که بیش از 6 هزار میلیارد دلار هزینه برای این کشور به همراه داشت اظهار داشت: ترامپ معتقد بود این رقم باید در داخل آمریکا هزینه می‌شد تا سطح رفاه مردم این کشور ارتقا می‌یافت و این موضع مورد پسند مردم آمریکا است.

ایزدی با ذکر نکته موضع ترامپ در حوزه داخلی این بود که واشنگتن فاسد است و توسط سرمایه داران اداره می‌شود و از آنجا که خود یک تاجر است و به این سیستم آشنایی کاملی دارد می‌تواند این سیستم را اصلاح کند تصریح کرد: این موضوع نیز از سوی مردم آمریکا مورد استقبال قرار گرفت.

وی در پاسخ به سوال این انتخاب برای ایران و عربستان چه پیامدهایی خواهد داشت گفت: ترامپ با عربستان و ایران مشکل خواهد داشت و همچون کلینتون دشمن ایران خواهد بود.

ایزدی با اشاره به اختلاف ترامپ و کلینتون در برخورد با ایران گفت: اگر کلینتون به قدرت می‌رسید پرونده ایران از همان ابتدا به کنگره رفته و آنجا مدیریت می‌شد و چون در کابینه کلینتون کسانی بودند که در برجام نقش داشتند با کمی رودربایستی سیاست‌های ضد ایرانی پیش می‌رفت و گروهی نقش پلیس خوب و گروهی نقش پلیس بد را در کنگره و دولت ایفا می‌کردند اما با فرماندهی کنگره فشار علیه ایران بیشتر می‌شد. ترامپ نیز همین کار را انجام خواهد داد اما مشکلش این است اکثر سیاستمداران مطرح آمریکا به سمت کلینتون رفته‌اند و تا ترامپ بتواند سیاستمدارانی برای خود برگزیند زمان خواهد برد.

وی با اشاره به یکدست شدن کنگره و دولت آمریکا اظهار داشت: تنها مزیت ترامپ نسبت به کلینتون درباره ایران این است که وی برای اجماع سازی علیه ایران در سطح جهانی با مشکلاتی روبرو خواهد بود و همانند هیلاری به راحتی نمی‌تواند این اجماع جهانی را فراهم کند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا