تحلیل رئیس سازمان بورس از زلزله ترامپ در بازارسهام ایران: اثر کوتاه مدت است

تحلیل رئیس سازمان بورس از زلزله ترامپ در بازارسهام ایران: اثر کوتاه مدت است

رئیس سازمان بورس گفت: انتخابات آمریکا تاثیر طولانی بر بازار سهام ایران ندارد و سهامداران در بلند مدت به باور بی تاثیری انتخابات آمریکا بر بازار ایران می رسند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در پی پیروزی دور از انتظار ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با سقوط بیش از 1400 واحدی شاخص بورس طی دو ساعت اول معاملات امروز رخ داده ، شاپور محمدی ریسک های سیاسی بین المللی را در وضعیت فعلی بر بازار سرمایه ایران بی تاثیر دانست و به سنا گفت: سرمایه گذاران باید براساس تحلیل سهام و با نگاه بلندمدت سرمایه گذاری کنند.

وی درباره تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران اظهار داشت: این موضوع تاثیر بلندمدتی بر بازار سرمایه ایران ندارد.

محمدی با اشاره به حساسیت بی مورد سرمایه گذاران براین انتخابات افزود: به مرور زمان سرمایه گذاران نیز متوجه می شوند این انتخابات تاثیر طولانی بر بازار سرمایه ندارد و آنچه در بازار مهم است تحلیل و سرمایه گذاری بلند مدت است.

سخنگوی سازمان بورس با اشاره به اینکه سرمایه گذاران از عقل اقتصادی و تحلیل مناسب برخوردارند ادامه داد: سرمایه گذاران ظرفیت ها را شناسایی و مبتنی بر تحلیل حرکت می کنند. اینکه بازار مبتنی بر تحلیل باشد باید روند آن را پذیرفت و از این رو منبع ورود پول در این روند از اهمیت برخوردار نیست.

محمدی ادامه داد: وقتی سرمایه گذار احساس کند فرصت مناسب برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، حتما بر اساس عقل اقتصادی وارد بازار می‌شود. وظیفه سازمان بورس شفاف سازی و حمایت از حقوق سهامداران است و سازمان بورس به این تشخیص احترام می گذارد.

وی با اشاره به توقف برخی نمادهای معاملاتی و ذکر این نکته که نمی توانیم در باره ابهام های موجود بی تفاوت باشیم، گفت: اگر معاملات به قدری مبهم باشد که آسیب معامله بیشتر از توقف آن ارزیابی شود، توقف نماد به مصلحت خواهد بود و ابتدا باید ابهاماتی که در بازار درباره برخی سهام وجود دارد، برطرف شود و پس از آن نمادهای معاملاتی باز خواهند شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا