توليد نخستين محصول آهن اسفنجي درچهارمحال و بختياري

توليد نخستين محصول آهن اسفنجي درچهارمحال و بختياري پايگاه خبري معدن نيوز - محصول آهن اسفنجي نخستين طرح هفتگانه فولاد کشوردرچهارمحال و بختياري توليد شد.
به گزارش پايگاه خبري معدن نيوز، رييس سازمان صنعت، معدن وتجارت چهارمحال و بختياري گفت: با تلاش مديران و متخصصان کشورمان، نخستين محصول آهن اسفنجي ساعت4 بامداد امروزدرفولادچهارمحال وبختياري، توليد شد.
سيد نعيم امامي افزود: اين محصول، با درجه فلزشدگي بيش از 92درصد، از کوره، خارج شد و پس از حدود 10 سال انتظار، نخستين کارخانه فولاد استاني به جمع توليدکنندگان آهن اسفنجي پيوست.
امامي گفت: اجراي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده توسعه اقتصادي با هدف رسيدن به جايگاه مناسب توليد فولاد در کشور، کاهش واردات بي رويه فولاد و رسيدن به خودکفايي در اين صنعت، بومي‌سازي صنعت توليد آهن و فولاد در کشور و ايجاد اشتغال‌زايي مناسب در استان و ... از جمله موارد ضرورت اجراي اين طرح است.
وي افزود: اين طرح شامل دو واحد اصلي است؛ واحد احيا مستقيم به روش ميدرکس که در اين واحد گندله وارد شده به سايت توسط گاز احيايي در داخلي کوره تبديل به آهن اسفنجي مي‌شود و واحد فولادسازي و ريخته‌گري که در اين واحد آهن اسفنجي به دست آمده در واحد احياء به همراه قراضه آهن و ديگر افزودني‌ها در کوره قوس الکتريکي EAF ذوب شده و پس از تصفيه‌سازي به صورت اسلب ريخته‌گري مي‌شود.
فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري ظرفيت توليد سالانه 800هزار تن تا يک ميليون تن انواع مقاطع فولادي را داراست
کارخانه فولاد سفيد دشت چهارمحال و بختياري در 35 کيلومتري جاده شهرکرد به بروجن قرار دارد و از جمله طرح هاي استاني فولاد است که کلنگ آن در شهريورسال 85 به زمين زده شده است.



بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا