صادقی خبر داد:

ماهان به دنبال جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فولاد و مس

ماهان به دنبال جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فولاد و مس

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان گفت: این شرکت به دنبال تشکیل یک جوینت ونچر با شرکای بین المللی با هدف اجرای مشترک پروژه های مختلف از جمله در حوزه های مس و فولاد است.

به گزارش ماین نیوز، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان در حال حاضر دو معدن مس چاه فیروزه و درآلو را در اختیار دارد.

ابراهیم صادقی گفت: گروه ماهان به دنبال جذب 600 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و تشکیل یک جوینت ونچر است تا بتواند دو معدن مس خود را توسعه داده و کارخانه های فراوری موردنیاز آنها را نیز احداث کند. قرار است تا سال 2019 هر یک از این دو معدن سالانه 26 هزار تن مس کند.

وی افزود: ما به دنبال آوردن شرکای بین المللی با هدف توسعه مشترک ذخایر ایران هستیم. ایران دارای ذخایر غنی از طلا، مس و روی است.

شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان یک شرکت خصوصی و زیرمجموعه گروه مالی گردشگری ایران است که در سال 2013 تاسیس شد.

مدیرعامل این شرکت توضیح داد: شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان پروژه های مختلفی را مانند تولید اسلب فولادی و یک پروژه کود شیمیایی در دست اجرا دارد. این شرکت امیدوار است بعد از موفقیت در تامین یک میلیارد دلار سرمایه از سرمایه گذاران داخلی، 4 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیز جذب کند.

به گفته مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان فضای سرمایه گذاری در ایران از زمان برداشته شدن تحریم های بین المللی در اواسط ژانویه بهتر شده است. فضا دیگر سرد نیست و بهتر شدن اوضاع نیز نیازمند گذشت زمان است.

به گزارش رویترز، وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش قیمت مواد معدنی در بازارهای جهانی، عنوان کرد: در سال 2018 بازار سنگ آهن و فولاد بهتر خواهد شد. البته به دوران طلایی بازنخواهد گشت اما بازار دیگر به بدی سالهای 2016 و 2017 نیز نخواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا