در مراسم امضای سه تفاهمنامه مطرح شد:

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری سیتیک در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری سیتیک در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران

گروه معادن - شرکت «عمرانی سیتیک» از چین و ایمیدرو، سه تفاهمنامه امضا کردند که بر اساس یکی از آن ها، طرف چینی سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، انجام می دهد.

به گزارش ماین نیوز، امیر خرمی شاد معاون برنامه ریزی و توانمنمدسازی از سوی ایمیدرو و تائو تانگ به عنوان رییس شرکت «عمرانی سیتیک» (CITIC Construction) ،‌ این اسناد را امضا کردند.

خرمی شاد در این مراسم گفت: بر اساس تفاهمنامه اول،‌ طرف چینی در حوزه هایی که ایمیدرو معرفی می کند، تا سقف 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: تفاهمنامه دوم درباره مشارکت سیتیک در اجرای فاز نخست بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان است. خرمی شاد افزود: طبق همین تفاهمنامه، طرف چینی تاسیسات آب شیرین کن پارسیان را نیز احداث می کند.

به گفته معاون ایمیدرو، فاز نخست اسکله پارسیان دارای 4 پست است که از ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 9 میلیون تن برخوردار است. وی درباره آینده این پروژه گفت: در فازهای توسعه،‌ تعداد پست های بندر به عدد 19 و ظرفیت نهایی به 40 میلیون تن خواهد رسید.

وی سومین تفاهمنامه را مربوط به فاز توسعه آلومینیوم جنوب دانست و خاطرنشان کرد: این تفاهمنامه سه جانبه است که بین سرمایه گذاری غدیر، سیتیک و ایمیدرو امضا شده است به طوری که شرکت ایرانی همراه با طرف چینی، به اجرای فاز توسعه آلومینیوم جنوب می پردازند.

معاون ایمیدرو تاکید کرد: ما بخشی از فعالیت های این سازمان را به سمت توسعه امور زیرساختی همچون بندر هدایت می کنیم تا ضمن ارایه خدمات لازم به سرمایه گذاران، قابلیت تولید اقتصادی و رقابتی نیز افزایش یابد.

رییس شرکت « عمرانی سیتیک» نیز در این مراسم گفت: حضور در پروژه های توسعه ای ایران فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح همکاری ها به شمار می آید.

تائو تانگ تصریح کرد: ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی ایران، طرح های متعددی دارند که ما مایل به حضور در آن ها و توسعه همکاری ها هستیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا