آغاز عملیات ساخت مجتمع تولید آهک و صنایع وابسته کشور در چهارمحال و بختیاری

آغاز عملیات ساخت مجتمع تولید آهک و صنایع وابسته کشور در چهارمحال و بختیاری

گروه معادن - عملیات ساخت بزرگترین مجتمع تولید آهک و صنایع وابسته کشور روز شنبه در روستای دزک از توابع شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش ماین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این مراسم گفت: این مجتمع معدنی در 61 هکتار و 6 فاز اجرا می شود که در فاز نخست این مجتمع برای بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی فراهم می شود.

وی، سرمایه گذاری این طرح را حدود 12 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آهک هیدارته، کربنات کلسیم، کربنات سدیم، کلر و سود سوزآور از تولیدات این مجتمع معدنی است.

امامی تصریح کرد: 70 درصد سرمایه گذاری این طرح فاینانس و مابقی سرمایه گذاری داخلی خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اینک 23 طرح تولید آهک با ظرفیت 800 هزار تن در کشور وجود دارد و این درحالی است که مجتمع تولید آهک و صنایع وابسته آن در روستای دزک 2 میلیون تن خواهد بود.

امامی با بیان این که امسال نقطه عطف صنعت و معدن در چهارمحال و بختیاری است، گفت: در سال های گذشته رتبه صنعتی این استان در کشور 20 بوده و امیدواریم با افتتاح طرح های جدید و و سرمایه گذاری های انجام شده این رتبه پنج درجه ارتقا یابد.

به گفته وی، طرح مجتمع تولید اهک و صنایع وابسته عارضه زیست محیطی برای مردم نخواهد داشت و مسئولان استانی خود همگی دغدغه مشکلات و پیامدهای زیست محیطی را داشته و بررسی می کنند.

امامی تصریح کرد: سه طرح بزرگ صنعتی در چهارمحال و بختیاری با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هفته آینده با حضور مسئولان ارشد کشور بهره برداری و افتتاح می شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم اظهار کرد: در دولت یازدهم 15 هزار و 600 میلیارد ریال در بخش صنعت و اقتصاد در این استان افتتاح طرح انجام شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: فولاد سفید دشت یکی از طرح های هفتگانه فولاد کشور محسوب می شود که در ابتدای دولت یازدهم تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هم اینک در مرحله افتتاح و بهره برداری و به تولید رسیده است.

به گفته وی، یکی از مشکلات و موضوع های عقب ماندگی مناطق به خصوص در مناطق کوچکتر اختلاف نظرهای جزیی است که برای توسعه آبادی ها باید از اختلافات دوری کرد.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس، دولت و مردم حامی و تسهیل گر امور سرمایه گذاران برای اجرای فعالیت های اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی هستند.

علی کاظمی باباحیدری افزود: وحدت و همدلی اگر در مناطق وجود داشته باشد در هر بخش شاهد آبادانی و رونق خواهیم بود.

183 معدن در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در نیمه نخست امسال بیش از 2.5 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج شد.
روستای دزک از توابع شهرستان کیار در 35 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا