امضای تفاهم‌نامه همکاری بین چادرملو و جهاد دانشگاهی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین چادرملو و جهاد دانشگاهی

گروه معادن >سنگ آهن - درنشست مشترک مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، و مسوولان جهاد دانشگاهی، تفاهم نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و این نهاد تحقیقاتی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش ماین نیوز، در این نشست که مدیران عامل فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد نیز حضور داشتند، 27 طرح در حوزه های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

در ابتدای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی در زمینه فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس،دکل حفاری،سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک ها و ... توضیحاتی ارایه کرد.

حمیدرضا طیبی در رابطه با دکل های حفاری که در حال حاضر جهاد دانشگاهی برروی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل 40 درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به 70 درصد برسانیم.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به فلسفه کار جهاددانشگاهی گفت: اساس کار این است که در زمینه هایی کار کنیم که دیگران کار نمی کنند مانند سلولهای بنیادی که بخشهای خصوصی کار نمی کنند، زیرا این کار توان مالی زیادی می خواهد.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیتهای واحد خود و پیشنهادهایی برای شرکت چادرملو ارایه کردند.

محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه این نشست با تاکید بر عزم و اراده این شرکت در خصوصی بهره گیری از توان متخصصان و کارشناسان داخلی و استقبال از نوآوری ها و خلاقیت های پژوهشکده های دانشگاهی گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته با مشارکت صنعتگران داخلی تاکنون بیش از 8 هزار قطعه و تجهیزات فنی و صنعتی را بومی سازی کند و در حال حاضر بیش از 70 درصد قطعات را در داخل کشور تولید می کنیم و با این خط مشی توانستیم هر سال بیش از پیش از وابستگی خود به خارج بکاهیم.

وی تصریح کرد: ما از هر ایده جدید و ابداعی که بتواند با حفظ تمام استانداردهای لازم بهره وری و راندمان تولید را افزایش دهد در عین حال در مصرف انرژی صرفه جویی نماید و سازگار با محیط زیست باشد استقبال می کنیم و علاقه مند به همکاری هستیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بار دیگر تاکید کرد: براساس خط مشی چادرملو همواره در تلاش هستیم هر چه بیشتر صاحب تکنولوژی داخلی شویم.

همچنین در این نشست خیاط، مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

دشت بزرگی، مدیرعامل شرکت پامیدکو نیز با انتقاد از نبود تعامل موثر بین دانشگاه و صنعت گفت، متاسفانه همچنان دانشگاه و صنعت هر کدام راه خودشان را می روند و کمتر در جهت حل نیاز های یکدیگر حرکت می کنند.

کیوان آرا، رییس هیات مدیره فولاد سرمد هم با بیان اینکه صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است، افزود: فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی بین مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا