رئیس اتاق اصناف: ثبات کنونی بازار حاصل همفکری اصناف و دولت است

رئیس اتاق اصناف: ثبات کنونی بازار حاصل همفکری اصناف و دولت است

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: پارسال اتاق اصناف ایران و دولت تعامل گسترده ای با یکدیگر داشتند که حاصل این همفکری ها، ثبات موجود در بازار است.

علی فاضلی امروز (سه شنبه) در مراسم روز ملی اصناف اضافه کرد: یکی دیگر از نتایج تعامل اصناف و دولت حذف کارمزد تراکنش ها بود؛ این کارمزدها در دولت گذشته به تصویب رسیده بود اما دولت یازدهم با استفاده از نظر کارشناسان و نمایندگان اتاق اصناف این مصوبه را حذف کرد.
وی درباره اهمیت آموزش در امور اصناف گفت: اکنون در این زمینه در شرایط خوبی قرار داریم و بیشتر اتحادیه ها دارای مرکزهای دانشگاهی تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود هستند.
وی ادامه داد: ما شرایط کشور را می دانیم اما باید این را قبول کنیم که از ظرفیت اصناف و بنگاه های کوچک استفاده نشده است؛ در صورتی که در اقتصاد مقاومتی تولید ملی و اصناف و بنگاه های کوچک در اولویت قرار دارد.
رئیس اتاق اصناف در ارتباط با بخش خدمات نیز گفت: اکنون 48 درصد اشتغال کشور مربوط به بخش خدمات است و براساس آمار موسسه های بین المللی این سهم در کشورهای توسعه یافته 60 درصد است؛ بنابراین ما فرصت کمتری را برای این بخش خلق کرده ایم.
فاضلی ادامه داد: بخش خدمات، دلالی و واسطه گری نیست و این باور غلطی است که در جامعه ایجاد شده است.
وی گفت: اکنون 6میلیون و 500 هزار شغل توسط اصناف ایجاد شده است و 650 هزار صنف در کشور به ثبت رسیده است اما در حوزه قوانین و مقررات موانع زیادی داریم؛ قوانین یا هم ارزند یا فاقد نگاه توسعه گرا به تصویب رسیده اند که قانون نظام صنفی یکی از این قوانین است.
وی گفت: این قانون هیچ همخوانی با اهداف اصناف ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف از بازار نشات گرفته اند و ریشه در بازار دارد.
محسن جلال پور افزود: یکی از پرسش ها این است که آیا ما به دنبال ایجاد هایپرمارکت های بزرگ هستیم یا می خواهیم بازار سنتی خود را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: این مهمترین سوال نظام توزیع و خدمات ماست.
جلال پور اضافه کرد: یکی از اشتباه های ناخواسته ما در سال های گذشته این بوده است که به سوی مدرنیزه کردن بازار حرکت کردیم، در حالی که به اخلاق توجه لازم را نداشتیم.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا