بدهکارترین صنایع بورسی کشور را بشناسید/ سهم خودروسازها از تسهیلات بانکی چقدر است؟

بدهکارترین صنایع بورسی کشور را بشناسید/ سهم خودروسازها از تسهیلات بانکی چقدر است؟

اقتصاد > بازار مالی - بررسی آخرین وضعیت تسهیلات بانکی دریافت شده از سوی صنایع فعال در بازار سرمایه نشان می دهد شرکت های بورسی بیشتر از سال گذشته وام گرفته اند.

سه صنعت «فلزات اساسي»، «خودرو و ساخت قطعات» و «محصولات شيميايي» بدهکارترین صنایع بورسی به شبکه بانکی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسي آخرين وضعيت تسهيلات بانکی دريافت شده از سوی صنايع فعال در بازار سرمايه نشان می دهد شرکت های بورسی بیشتر از سال گذشته وام گرفته اند.

در مجموع 365 شرکت فعال در بازار سرمايه  البته به جز صنعت بانكداري مبلغی بالغ بر 495,852 ميليارد ريال تسهيلات دریافت کرده اند كه نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد و معادل 14,080 ميليارد ريال افزايش یافته است.

اين شركت ها در مجموع حدود 7,17 درصد از كل تسهيلات مالي اعطايي شبکه بانكي كشور را به خود اختصاص داده اند. در مجموع حدود 14,27 درصد از سرمايه گذاري هاي صورت پذيرفته در اين شركت ها از طريق دريافت تسهيلات، تامين مالي شده است. اين نسبت در سال گذشته حدود 14,37 درصد بوده است كه نشان از رشد بيشتر دارايي ها به تناسب رشد تسهيلات مالي دريافتي است.

سه صنعت فلزات اساسي، خودرو و ساخت قطعات و محصولات شيميايي به ترتيب با تسهيلات بانکی دريافتي به ميزان 133,405، 94,809 و 42,612 میلیارد ریالی بالاترين تسهيلات دريافتي را به خود اختصاص داده اند. از منظر درصد تامين مالي از طريق دريافت تسهيلات نيز سه صنعت وسايل پزشكي، ساير واسطه گري هاي مالي و حمل و نقل به ترتيب با 52،  34,7 و 34,3 حائز رتبه هاي اول تا سوم بوده اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا