جهانگیری در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

ارائه برنامه اجرایی آرسلورمیتال برای مدیریت فولاد بناب در آینده نزدیک

ارائه برنامه اجرایی آرسلورمیتال برای مدیریت فولاد بناب در آینده نزدیک

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: شرکت آرسلورمیتال به زودی تجزیه و تحلیل و برنامه اجرایی خود را برای مدیریت بهره‌برداری این مجتمع و سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها ارائه می‌کند.

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت قرارداد امضا شده بین مجتمع فولاد صنعت بناب با شرکت آرسلورمیتال به کجا رسید؟ گفت: ما قرارداد خود را با این شرکت امضا کرده و آن‌را رسانه‌ای هم کردیم. طرف مقابل نیز بازدیدی از مجتمع داشتند و بررسی‌های لازم را انجام دادند و قرار شد به زودی تجزیه و تحلیل‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را جهت اجرا قرارداد امضا شده ارائه کنند.

وی افزود: قرار بود این هفته به ایران آمده و جلسه‌ای با یکدیگر داشته باشیم که گویا برگزاری این جلسه یکی دو هفته به تاخیر خورده است.

به گفته وی شرکت آرسلورمیتال در زمینه مدیریت بهره‌برداری مجتمع فولاد صنعت بناب و سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها با این مجتمع قرارداد امضا کرده است که مدت زمان مربوط به مدیریت بهره‌برداری 5 سال تعیین شده است.

به گزارش ماین نیوز، اواخر اسفند ماه سال گذشته آرسلورمیتال بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان طی قراردادی با گروه مالی گردشگری که با حضور مهدی جهانگیری رئیس این گروه و هیات همراه به امضا رسید، مدیریت بهره‌برداری و تولید شرکت فولاد بناب از شرکت‌های عضو گروه مالی گردشگری را به مدت 5 سال عهده‌دار شد.

این قرارداد با محوریت انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز جهان در این صنعت و با هدف اصلاح ساختار نیروی انسانی و خطوط تولید به منظور بهینه‌سازی و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی با اتصال به شبکه بازاریابی بین‌المللی گروه میتال منعقد شد.

در بخش دیگری از این قرارداد شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان به عنوان هلدینگ صنعتی و معدنی گروه مالی گردشگری با سرمایه‌گذاری مشارکتی طرف خارجی، نسبت به بهره‌برداری از معدن سنگ آهن و احداث کارخانه احیای مستقیم در استان کرمان همزمان با مدیریت مجتمع فولاد بناب اقدام خواهند کرد تا زنجیره کاملی از معدن تا محصول در دستور کار قرار گیرد که حجم سرمایه‌گذاری آن بیش از یک میلیارد یورو خواهد بود.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا