اعلام جزئیات عرضه بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن

اعلام جزئیات عرضه بلوک ۷۳ درصدی ذوب آهن
سازمان خصوصی سازی از طرف دو مالک اصلی بلوک ۷۳درصد سهام ذوب آهن را به ارزش ۲.۳ هزار میلیارد تومان در فرابورس ایران واگذار می کند.


شرکت ذوب آهن در حالی همچنان پیگیر افزایش سرمایه بیش از 600 درصدی و شاید بیشتر از محل تجدید ارزیابی های زمین است که با تصمیم سازمان خصوصی سازی برای واگذاری 73 درصد سهام این شرکت، زمان و مقدمات این عرضه مهم اعلام و فراهم شد.

بیش از 5 میلیارد و 743 میلیون سهم "ذوب" روز یکشنبه 30 خرداد به وکالت از سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک 56 درصدی و صندوق بازنشستگی فولاد به عنوان صاحب 17 درصدی سهام این شرکت روانه میز فروش بازار دوم معاملات فرابورس می شود.همچنین قیمت پایه هر سهم "ذوب" 4116 ریال، ارزش کل پایه بیش از 2.3 هزار میلیارد تومان و با شرایط 20 درصد بقیه اقساط 5 ساله تعیین شده است و مشاور عرضه و کارگزار عرضه این بلوک مدیریتی هم تامین سرمایه نوین و کارگزاری بانک اقتصاد نوین هستند.
گفتنی است؛ مدیران انجمن فولاد کشور، شرکت های مختلف صنعت فولاد و شرکت ذوب آهن، کارشناسان شرکت فرابورس و تحلیل گران بازار سرمایه و ... هفته پیش به دعوت تامین سرمایه نوین در هتل اسپیانس جمع شدند تا با بررسی آخرین وضعیت در ایران و جهان و پیش بینی های آینده ، مقدمات واگذاری این بلوک 73 درصدی ذوب آهن را فراهم کنند.براساس این گزارش، در این جلسه بعد از سخنرانی کوتاه ولی نادی قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین، رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بررسی کلی وضعیت فولاد در 10 سال اخیر، پیش بینی مثبت و روشنی برای این صنعت کرد و فرصت ها و چالش هایی را مطرح کرد.
در ادامه حقیقی مشاور سرمایه گذاری تامین نوین تحلیلی جامع و جذاب از وضعیت مالی و عملیاتی صنعت فولاد در ایران و جهان ارایه کرد که در آینده ایی نزدیک منتشر خواهد شد.سپس علی کدیور معاون تامین سرمایه نوین ، با معرفی اجمالی ابزارهای بدهی بازار سرمایه ، انواع اوراق را تشریح کرد.به این ترتیب سازمان خصوصی سازی آماده عرضه بلوک 73 درصدی ذوب آهن شد. بلوکی که در صورت معامله می تواند تحولات متعددی برای شرکت مشمول اصل 44 ذوب آهن به همراه داشته باشد. این شرکت از 19 بهمن سال 90 با کشف قیمت 1304ریالی هر سهم وارد فرابورس شده است.

منبع:تسنیم

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا