طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس در ۲ فاز اجرا می‌شود

طرح توسعه معادن زغال سنگ طبس در ۲ فاز اجرا می‌شود

گروه معادن >زغال‌سنگ - حوضه زغالدار طبس به وسعت حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۲.۵ میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی، غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود که برای توسعه این منطقه ۲ فاز طراحی شده است.

به گزارش ماین نیوز، اکنون فاز نخست آن با ظرفیت تولید سالانه 1.5 میلیون تن زغال سنگ خام و 750 هزار تن کنسانتره به صورت تمام مکانیزه کار می‌کند.

مطالعات مهندسی فاز دوم بهره برداری مکانیزه از ذخایر ناحیه پروده نیز برای تولید 750 هزار تن زغال سنگ خام و 450 هزار تن کنسانتره در حال انجام است.

میزان تولید کنسانتره زغال سنگ شرکت‌های طبس و البرز مرکزی در فروردین ماه 18 درصد افزایش یافت و شرکت‌های زغال سنگ «البرز مرکزی» و «طبس» (وابسته به ایمیدرو)،‌ در نخستین ماه سال جاری، 33 هزار و 965 تن کنسانتره زغال سنگ تولید کردند که این رقم درمدت مشابه سال گذشته 28 هزار و 877 تن بود.

این شرکت‌ها در فروردین ماه امسال، 121 هزار و 781 تن ماده معدنی استخراج کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (150 هزار و 637 تن)، 19 درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزون بر این، شرکت‌های زغال سنگ البرز مرکزی و طبس در سال گذشته 539 هزار و 797 تن کنسانتره زغال سنگ تولید و یک میلیون و 400 هزار و 862 تن ماده معدنی استخراج کردند.

بنا به این گزارش، حوزه زغال سنگ البرز مرکزی به وسعت 30 هزار کیلومتر مربع در دامنه شمالی رشته کوه‌های البرز امتداد دارد و در این منطقه، معادن، مناطق اکتشافی و کارخانه زغال‌شویی و تاسیسات شرکت متمرکز شده است.

طبق اعلام شرکت برنامه فعلی تولید کنسانتره زغال سنگ 100 هزار تن در سال است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا