رئیس سازمان صنعت کردستان خبر داد

ایجاد زنجیره تولید فولاد در کردستان

ایجاد زنجیره تولید فولاد در کردستان

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای جلوگیری از خام فروشی معادن و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، به دنبال ایجاد زنجیره فولاد از سنگ آهن تا تولید محصول هستیم.

به گزارش ماین نیوز، محمد دره وزمی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای صنعتی تعطیل شده از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت در کر ستان است، اظهار کرد: به ظرفیت رساندن واحدهای نیمه فعال از دیگر برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا به کمک خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک های صنعتی برای روشن کردن چراغ واحدهای صنعتی برنامه ریزی های جدی انجام گرفته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در قالب کمیته کارگروه تخصصی برای واحدهای راکد نسخه مورد نیاز پیچیده شده و بستر فعال سازی آنها فراهم می شود، اضافه کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در این راستا صورت گرفت، انجام اقدامات لازم در راستای راه اندازی طرح پتروشیمی کردستان بود.
به گفته دره وزمی، مراحل نهایی راه اندازی طرح پتروشیمی کردستان هم انجام شده و در آینده بسیار نزدیک شاهد راه اندازی این پروژه در استان خواهیم بود.
وی ارتقا و توسعه صادرات غیرنفتی را از دیگر برنامه های مهم سازمان در سال جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به هم مرز بودن کردستان با اقلیم کردستان عراق باید از این بستر به نفع استان استفاده کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سازمان توسعه تجارت یک بسته حمایت از صادرات و توسعه صادرات غیرنفتی ارسال کرده است و امیدواریم با بهره گیری از این مهم بتوانیم در این حوزه گام های اساسی در استان برداریم.
به گفته دره وزمی، اقدامات بسیار مثبتی نسبت به سال های گذشته در بحث تشویق صادرات غیرنفتی به تصویب رسیده است و ما نیز در زمینه کنترل واردات در چارچوب سیاست های ملی و کلان دولت در استان عمل خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در بحث تولید فولاد در استان وجود دارد به دنبال ایجاد زنجیره تولید فولاد در استان هستیم.
دره وزمی با اشاره به اینکه در استان کردستان پدیده شوم خام فروشی وجود دارد، افزود: برای مقابله با این مشکل و رسیدن به اهداف فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، به دنبال ایجاد زنجیره فولاد از سنگ آهن تا تولید محصول هستیم.
وی اظهار داشت: اگر بتوانیم این زنجیره را متناسب با ذخایر معدنی و ظرفیت های بالقوه استان کامل کنیم یک کار توسعه ای پیشگام انجام داده ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ارتقای امنیت روانی سرمایه گذار برای بخش خصوصی از تأثیرات تحقق این مهم در استان است، اضافه کرد: تاکنون جواز تولید کنستانتره در سقز با سرمایه گذاری یک سرمایه گذار عراقی با عنوان شرکت الماس شرق صادر شده است.
به گفته وی، زمین اجرای این طرح تهیه شده و تغییرات کاربری زمین نیز انجام گرفته و در حال حاضر نیز دنبال انتخاب مشاور است.
وی افزود: تولید آهن اسفنجی بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفت ظرف 2 ماه آینده در سقز آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه ایجاد یک واحد تولید 325 هزار تنی کنستانتره نیز در بیجار در حال انجام است، گفت: یک واحد گندله نیز در استان راه اندازی می شود ولی در حال حاضر روند اجرای آن با کمی مشکل مواجه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اجرای این طرح در چندین شهرستان مختلف منجر به تحقق توازن توسعه گر در استان می شود، خاطرنشان کرد: برچیده شدن پدیده خام فروشی از دیگر خروجی های تحقق این زنجیره تولید فولاد در استان است.
به گفته دره وزمی، در زمینه تولید طلا هم شرکت زرکوه در قروه راه اندازی شده و بستر ایجاد بیش از 500 شغل را به صورت مستقیم فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید طلا در پایان سال 96 به 2 برابر ظرفیت کنونی می رسد، تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد طلای تولید شده ساریگونی خالص است و تولید منسوجات طلا را نیز در دستور کار قرار داده ایم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا