معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح نیمه تمام شرکت فولاد ارومیه بازدید کرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح نیمه تمام شرکت فولاد ارومیه بازدید کرد

گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح نیمه تمام کارخانه فولاد ارومیه که عملیات ساخت و تکمیل آن از پنج سال قبل تعطیل شده است، بازدید کرد.

به گزارش ماین نیوز، شرکت فولاد ارومیه یکی از بزرگترین مجموعه های ساخت پروفیل های صنعتی و ساختمانی و لوله ‌های صنعتی از قطر 0/5 اینچ تا 120 اینچ و انواع ورق های فولادی، شمش‌های عریض و چهارگوش در کشور است که در پنج سال گذشته به علت پرداخت نشدن تسهیلات بانکی عملیات ساخت آن متوقف شده است.

تولید آهن اسفنجی، انواع شمش‌های فولادی چهارگوش، انواع شمش‌های فولادی گرد، شمش‌های عریض، انواع ورق‌های فولادی و مقاطع فولادی از ظرفیت های تولیدی این مجتمع صنعتی است.
کل سرمایه گذاری انجام شده برای این طرح یک هزار و 400 میلیارد ریال و سرمایه مورد نیاز جهت پایان آن 700 میلیارد ریال است.
این طرح هم اکنون با 81 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است و تجهیزات موجود آن شامل سوله، کوره های ذوب و پاتیل، نصب خط CCM از کشورهای آلمان، ترکیه و ایتالیا توسط مجری تامین و نصب شده است.
تسهیلات مورد نیاز برای اتمام این طرح 140 میلیون یورو می باشد که با گذشت پنج سال هنوز پرداخت نشده است.
سرمایه گذار و مالک شرکت فولاد ارومیه در حاشیه این بازدید گفت: این طرح از سال 85 کلنگ زنی شده است و از سال 89 با وجود آماده بودن مصوبه بانکی، هنوز موفق به دریافت تسهیلات بانکی برای اتمام این پروژه نشده ایم.
علی قدسی گفت: سال گذشته با وجود حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارومیه و قول مساعد استاندار آذربایجان غربی هنوز نتوانسته ایم وام مورد نیاز خود را برای ادامه ساخت این واحد تولیدی و صنعتی دریافت کنیم.
شرکت فولاد ارومیه در زمینی به مساحت 225 هکتار واقع در کیلومتر 25 جاده ارومیه - مهاباد احداث شده است.
بازدید از کارخانه تراکتور سازی ارومیه و شرکت لوله نورد ارومیه از دیگر برنامه های معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا