پس از 35 سال توقف؛

تکمیل زنجیره تولید و پالایش روغن موتور در آبادان

تکمیل زنجیره تولید و پالایش روغن موتور در آبادان

آبادان - با احیا و بازسازی فاز نخست بلندینگ روغن و واحد روغن سازی خودرو در آبادان، عرضه تولید محصول نهایی در این پالایشگاه پس از 35 سال توقف دوباره شروع شد.

سیدعلی هاشمی مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با بهره برداری از فاز نخست واحد بلندینگ و روغن پرکنی در این پالایشگاه پس از 35 سال، محصول نهایی روغن موتور در این شرکت روانه بازار مصرف شد.
وی اظهار داشت: با بازسازی کامل سایت پالایشگاه روغن سازی ایرانول در منطقه بریم آبادان، انواع روانکار صنعتی، دریایی و روغن‌های موتوری، بنزینی و دیزلی تولید و در بازار مصرف عرضه می شود.
هاشمی ادامه داد: با بهره برداری کامل از طرح های در دست اجرا در پالایشگاه روغن سازی ایرانول آبادان، تولید 100 میلیون لیتر محصول نهایی انواع روغن در سال هدفگذاری شده است.
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان با بیان فعالیت مجدد واحد تولید روغن پالایشگاه روغن سازی آبادان پس از سالها توقف افزود: با بازسازی کامل پالایشگاه آبادان و سایت بریم انواع روانکار صنعتی، دریایی و روغن‌های موتوری، بنزینی و دیزلی تولید می‌شود.
هاشمی جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده، پایگاه مناسب برای صادرات و داشتن انبار مناسب برای محصولات و کاهش قیمت تمام شده محصولات به دلیل منطقه آزاد بودن را از مهم‌ترین مزایای اجرای این مهم بیان کرد.
وی به ظرفیت اشغالزایی مستقیم بیش از 150 نفر با اجرای کامل فازهای توسعه ای این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن پالایشگاه روغن سازی آبادان در منطقه آزاد اروند، امکان عرضه روغن با قیمت کمتر به مشتریان وجود دارد و از طرفی می توان با نگاه صادراتی، مشتریان بازار کشورهای همسایه را نیز در اختیار گرفت.
مدیر پالایشگاه روغن‌سازی ایرانول آبادان همچنین با بیان تعریف 300 طرح کوچک و بزرگ برای احیاء و بازسازی طرح روغن سازی این پالایشگاه، جلوگیری از خام فروشی و ارزش افزوده کالای تولیدی را از دیگر اهداف اجرای طرح های توسعه ای خواند و افزود:به این منظور آزمایشگاه و واحدهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست روغن سازی آبادان بازسازی شده و یکی از بهترین آزمایشگاه منطقه در این شرکت مستقر است.
وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در فاز دوم، عرضه محصول نهایی روغن سازی پالایشگاه آبادان پنجم مهرماه همزمان با سالروز شکست حصر آبادان به بهره‌برداری می رسد.
تولید روغن موتور در آبادان به دلیل جنگ تحمیلی در سال 1359 متوقف شده بود. بازسازی پالایشگاه از سال گذشته آغاز شد و مرحله نخست این طرح به بهره برداری رسید.
پالایشگاه شرکت نفت ایرانول در ضلع شرقی اروندرود و در زمینی به وسعت ٢٠ هکتار قرار دارد، این پالایشگاه نخستین تولید کننده روغن‌های موتور و صنعتی در ایران می‌باشد که سال ١٣٢٩ راه‌اندازی شد.
انواع روغن های پایه سبک و سنگین، انواع روغن های موتور و صنعتی،(اکستراکت) برای مصرف در کارخانجات ساخت دوده صنعتی، اسلاک واکس به عنوان خوراک اولیه کارخانجات پارافین‌سازی و مصارف صنعتی از تولیدات این پالایشگاه بود.
این پالایشگاه می‌تواند تمامی سفارش های صادرکنندگان روغن(روغن پایه، روغن موتور و روغن‌های صنعتی) را با رعایت استانداردهای بین‌المللی و تعیین شده در سفارش خرید، تولید کرده و این محصولات را به صورت بالک یا مظروف در اختیار خریداران قرار ‌دهد.
پالایشگاه روغن‌سازی آبادان در آینده ای نزدیک با راه‌اندازی تأسیسات صادراتی و نیز با ایجاد مخازن ذخیره مناسب، تأسیس یک پایانه مجهز ذخیره‌سازی، نگهداری و اختلاط مواد شیمیایی مطابق استانداردهای شناخته شده و معتبر بین‌المللی در اروندرود و در مجاورت اسکله‌های نفتی سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، تسهیلات لازم پشتیبانی جهت صادرات محصولات تولید شده و واردات مواد اولیه را تأمین می کند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا