به دستور شورای عالی معادن کشور؛

پروانه بهر ه برداری از معادن محدوده آبگرم محلات تمدید نمی شود

پروانه بهر ه برداری از معادن محدوده آبگرم محلات تمدید نمی شود

گروه معادن - طبق دستور شورای عالی معادن کشور پروانه فعالیت و بهره برداری از معادن محدوده آبگرم شهرستان محلات تمدید نمی شوند.

به گزارش ماین نیوز، سید احمد سجادی فرماندار محلات در خصوص آخرین وضعیت فعالیت معادن واقع در منطقه گردشگری و مجتمع آب درمانی آبگرم شهرستان محلات گفت: تعداد معادن فعال در این منطقه هفت معدن است که با توجه به فعالیت در محدوده آبگرم خسارت های بسیاری را به منطقه وارد کرده اند.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی معادن کشور در خصوص عدم تمدید پروانه بهره برداری معادن فعال در این منطقه گفت: با توجه به اهمیت این منطقه خسارت های تحمیل شده ناشی از فعالیت معادن به شورا منعکس شد و خوشبختانه دستور عدم تمدید مجوز بهره برداری از معادن منطقه گردشگری آبگرم محلات نیز صادر و اخذ شد.
سجادی تصریح کرد: مجوز بهره برداری یکی از معادن تا ششم خردادماه بود که خوشبختانه با پیگیری انجام شده در پایان روز پنجم همزمان با اتمام پروانه بهره برداری، معدن تعطیل شد و مابقی نیز تا پایان اسفندماه مجوز بهره برداری دارند که بلافاصله با اتمام زمان بهره برداری، تعطیل خواهند شد.

وی با تاکید بر ارزش منطقه گردشگری آبگرم محلات گفت: فعالیت معادن در این محدوده خسارات بسیاری به سرچشمه وارد کرده و منظره نامناسبی را نیز به منطقه تحمیل کرده است که این امر منجر به از بین رفتن پتانسیل گردشگری منطقه و تبدیل شدن آن به مخروبه شد. علاوه بر آن فرصت و مجال سرمایه گذاری از بین رفت به همین دلیل تصمیم بر تعطیلی معادن گرفته شد.
فرماندار محلات افزود: جای خرسندی است که شورای عالی معادن و شخص معاون امور معدن و صنایع معدنی خود دستور لغو تمدید پروانه بهره برداری از معادن محدوده آبگرم محلات را صادر کردند و قطعا این تصمیم اثرات مثبتی برای منطقه آبگرم در پی خواهد داشت.

در متن نامه تعیین تکلیف معادن واقع در منطقه گردشگری و مجتمع آبدرمانی آبگرم شهرستان محلات  آمده است: با توجه به تبصره ذیل ماده 26 قانون معادن ضمن عدم تمدید پروانه بهره برداری فاقد اعتبار، ادامه فعالیت بهره برداران دارای پروانه بهره برداری معتبر براساس میزان تناژ مندرج در پروانه بهره برداری و طبق بهره برداری مصوب و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و اصول فنی و ایمنی صرفا تا پایان اعتبار پروانه بهره برداری صورت پذیرد و پس از اتمام اعتبار پروانه های بهره برداری تمدید نگردند.

ضمنا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی وضعیت استخراج و عملکرد بهره برداران و میزان برداشت های صورت گرفته مازاد بر تناژ مندرج در پروانه های بهره برداری معادن مورد بحث و سایر تخلفات احتمالی را جهت بررسی و تصمیم گیری های بعدی به معاونت امور معادن و صنایع معدنی منعکس کند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا