مدیرمالی و اقتصادی، فولاد آلیاژی ایران

رشد قیمت سهام "فولاژ" با واقعیات همخوانی ندارد

رشد قیمت سهام

گروه صنایع معدنی >فولاد - جهش قیمتی سهام "فولاژ" در چند وقت اخیر هیچ تطابقی با واقعیت حال حاضر صنعت فولاد به طور اعم و شرکت فولاد آلیاژی ایران به طور اخص نداشته است.

به گزارش ماین نیوز، مدیر امور مالی شرکت فولاد آلیاژی ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متأسفانه از آنجا که بازار بورس ایران بازار کارایی نبوده که با توجه به سودآوری شرکت ها تقاضای خرید و فروش در آن انجام شود، غالباً در شرایط نوسانی به سر برده و تابع شایعات موجود در فضای مجازی است تا واقعیت های موجود در فضای کسب وکار شرکت های تولیدی.

علی چالش اشتری در ادامه افزود: هر چند قیمت جهانی محصولات فولادی و به تبع آن قیمت های فروش محصولات داخلی نیز افزایش یافته، اما با توجه به افزایش قیمت نهادهای تولید شامل: قراضه، آهن اسفنجی و ... و همچنین عدم تثبیت قیمت های فروش محصولات، در حال حاضر امکان ارزیابی تأثیر این امر بر سودآوری شرکت مسیر نمی باشد.
وی همچنین در رابطه با پیش بینی ضعیف شرکت برای سال مالی 95 گفت: گزارش پیش بینی هر سهم برای سال 95 در اسفند 94 تحت شرایط فضای کسب و کار آن مقطع و حتی با دید خوشبینانه ارائه شده است. از سوی دیگر بازار فروش شرکت و فضای کسب و کار ایران هنوز با ریسک ها غیر سیستماتیک رو برو است که همواره در محاسبات و پیش بینی سود شرکت لحاظ می گردد ولی چنانچه فضا به سمت بهبود پیش برود تأثیر خود را در نیمه دوم سال نشان می دهد و در حال حاضر گزارش پیش بینی سود 95 واقع بینانه و منطقی تنظیم شده است.
علی چالش اشتری در پاسخ به این پرسش که آیا رفع تحریم ها، پای سرمایه گذار خارجی را به این شرکت باز کرده است، گفت: تاکنون هیچ گونه مذاکراتی با شرکت های خارجی جهت مشارکت در سرمایه گذاری انجام نشده است.
وی همچنین در مورد طرح های توسعه شرکت و وضعیت فعلی این طرح ها بیان داشت: شرکت فولاد آلیاژی ایران دو طرح "یزد یک" و "شریدر" را در برنامه دارد که "شریدر" در مراحل نهایی کار و تقریباً نزدیک به بهره برداری است ولی با توجه به قیمت قراضه در شرایط فعلی توجیه اقتصادی جهت بهره برداری ندارد. پروژه "یزد یک" نیز با پیش بینی ظرفیت تولید 700 هزار تن انواع محصولات آلیاژی و کربنی تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و جهت تسریع در روند اجرای پروژه مذکور موضوع تأمین مالی از طریق ابزارهای نوین مالی بازار سرمایه در دست بررسی می باشد.

مدیر مالی فولاد آلیاژی ایران در خاتمه با بیان این نکته که ، هر گونه اطلاعات با اهمیت قطعاً از طریق سایت کدال اطلاع رسانی خواهد شد؛ از سهامداران خواست از سرمایه گذاری بر اساس گمانه زنی های فضای مجازی و شایعات خودداری نمایند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا