رئیس سازمان ملی بهره وری :

درآمدهای نفتی توجه به بهره وری را كمرنگ كرده است

درآمدهای نفتی توجه به بهره وری را كمرنگ كرده است

اصفهان - ایرنا- رییس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: درآمدهای نفتی مانع از توجه واقعی و موثر به بهره وری شده زیرا این درآمد ها بهره وری را در آمار و ارقام در سطح بالا نشان داده است.

رویا طباطبایی یزدی عصر شنبه در نشستی با عنوان 'نقش بهره وری در رشد و توسعه اقتصادی' با حضور رییس اتاق بازرگانی اصفهان، جمعی از مدیران و اقتصاد دانان در محل اتاق اصفهان، افزود: با قرار گرفتن كشور در فضای تحریم و كاهش درآمد های نفتی، توجه به نقش بهره وری در اقتصاد بیشتر شد.
وی اضافه كرد: با توجه به تعریف بهره وری، بایستی برنامه ریزی برای استفاده بهینه از منابع كشور و اولویت گذاری فعالیت ها باید مطابق با اصول بهره وری باشد.
طباطبایی یزدی گفت: برای محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد، تمام دستگاه های اجرایی و نیرو های مسلح باید علاوه بر اجرایی كردن چرخه مدیریت بهره وری در مجموعه های خود، تمهیدات لازم برای عملیاتی كردن این چرخه در واحد های تحت پوشش خود را نیز با هماهنگی سازمان ملی بهره وری فراهم كنند.
وی اظهار كرد: این سازمان موظف است با تدوین برنامه جامع بهره وری كشور زمینه ی تامین یك سوم از رشد هشت درصدی اقتصاد را از محل ارتقای بهره وری بر اساس برنامه ی پنجم توسعه، فراهم آورد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: بیش از یك سوم از كار ما را مسائل فرهنگی تشكیل می دهد.
طباطبایی یزدی افزود: برای اولین بار در كشور با ممارست این سازمان در سال گذشته با كمك آموزش و پرورش در كتاب تعلیمات اجتماعی پایه نهم یك فصل به مبحث بهره وری اختصاص داده شد.
وی اضافه كرد: سازمان ملی بهره وری ایران برنامه ریزی های بسیاری برای گسترش و ترویج مفاهیم و فرهنگ بهره وری با برگزاری دوره های آموزشی و همایش های ملی، منطقه ای و استانی با همكاری مدیریت بین الملل و همكاری های علمی انجام داده است.
طباطبایی یزدی اضافه كرد: برنامه آموزش های تخصصی بهره وری را با بهره گیری از خدمات كارشناسی سازمان بهره وری آسیاسی در قالب خدمات كارشناس فنی، میزبانی دوره های سازمان بهره وری آسیایی، بازدید مطالعاتی تك كشوری، آموزش از طریق سامانه ویدئو كنفرانس و دوره های خود آموز اینترنتی انجام داده است.
وی همچنین از برگزاری اجلاس شورای حكام (GBM) سازمان بهره وری آسیایی در سال 2017 میلادی مصادف با آخر فروردین سال 96 به میزبانی این سازمان در ایران خبر داد.
برنامه جامع بهره وری كشور، سندی دراز مدت است كه با اتكا به تركیب دو نگرش راهبردی و فرآیندی طراحی شده است.
مبنای تدوین این برنامه برخی آموزه های قرآنی و دینی، اسناد بالادستی نظام ( قانون اساسی، سیاست های كلی نظام) و برنامه های توسعه ای است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا