یکی از خوانندگان ماین نیوز مطرح کرد:

آمار اشتباه نماینده کرمان درباره واردات زغال سنگ و کک

آمار اشتباه نماینده کرمان درباره واردات زغال سنگ و کک

گروه معادن >زغال‌سنگ - یکی از خوانندگان پایگاه خبری و تحلیلی معادن و صنایع معدنی (ماین نیوز) نسبت به اظهارات اخیر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس واکنش نشان داده و آمار ارائه شده از سوی وی را در خصوص واردات 2.5 میلیارد دلاری کک و زغال سنگ در ۹۴ نادرست دانست.

به گزارش ماین نیوز، متن کامل نظر آقای حسن محمدی در خصوص اظهارات اخیر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس به شرح زیر است:

"سلام آقای پورابراهیمی خواهشا با حساب و کتاب مطلبی را بگویید. شما نماینده این ملت هستید و باید تصمیمات کلان بگیرید. دو و نیم میلیارد دلار یعنی بیش از شانزده میلیون تن واردات!!!! لطفا با گمرک چک کنید.

ضمن تشکر در صورت خواندن و نشر این پاسخ اول اینکه بهتر است آقای پورابراهیمی و سایت شما گاهی اوقات به ماشین حساب مراجعه کنند. رقم دو و نیم میلیارد دلار واردات برای زغال سنگ و کک در سال ۹۴ با احتساب قیمت ۱۵۰ دلار بالغ بر ۱۶ میلیون تن زغال سنگ خواهد شد که بهتر است با آمار واردات از طریق گمرک و میزان نیاز داخل مقایسه شود که نیاز حداقل پانزده تا بیست سال کشور می‌شود. در خصوص دپو شدن زغال هم با توجه به تعطیلی واحدهای کک سازی زرند جای تعجب دارد. لطفا دوستان آدرس محل دپو شدن این زغال‌ها را بدهند!! در خصوص استخراج به شیوه قدیمی هم واقعا جای تاسف دارد چون دولت در این زمینه بسیار کوتاهی کرده و الان با توجه به آمادگی شرکت‌های خارجی به ویژه از چک و لهستان جهت سرمایه‌گذاری در این خصوص بهترین فرصت جهت تغییر شیوه استخراج است که همین امر معادن را اقتصادی کرده و نیازی به افزایش قیمت زغال سنگ نیست. متشکرم."

ضمن تشکر از این خواننده محترم خاطرنشان می‌شود که ماین نیوز بر حسب وظیفه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی خود صرفا اظهارات آقای پورابراهیمی را در خصوص واردات 2.5 میلیارد دلاری کک و زغال سنگ در سال 94 بدون هیچ دخل و تصرفی منتشر کرده است و درستی یا نادرستی این اظهارات بر عهده کارشناسان و خوانندگان محترم است. از سوی دیگر آماده هستیم پاسخ و یا توضیحات تکمیلی آقای پورابراهیمی را نیز در خصوص اظهارات اخیرشان منتشر کنیم.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا