ارتقای موفقیت‌آمیز نرم‌افزار زیرساخت فناوری IS-Suite در فولاد خراسان

ارتقای موفقیت‌آمیز نرم‌افزار زیرساخت فناوری IS-Suite در فولاد خراسان

گروه صنایع معدنی >فولاد - پروژه ارتقای زیرساخت فناوری IS-Suite از نسخه Oracle 10g به Oracle 11g در فولاد خراسان با موفقیت اجرا شد.

به گزارش ماین نیوز، به گفته مدیر مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات مجتمع فولاد خراسان، این پروژه با هدف افزایش سرعت سیستم ها، افزایش پایداری سرویس دهنده های پایگاه داده ها و برنامه های کاربردی و نیز استفاده بهینه از امکانات، منابع سختافزاری و نرمافزاری و کاهش هزینه ها و ریسک های نگهداری اجرا شده است.

مروی با بیان این که از آبان ماه 1394 مطالعات مقدماتی و امکان سنجی این پروژه آغاز و طی مدت 4 ماه به انجام رسید، گفت: کارشناسان این واحد با برنامه ریزی انجام شده، فعالیت های مطالعات عارضه یابی وضعیت موجود، بررسی آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات، شبکه و سخت افزار، الگوبرداری از پروژه های انجام شده شرکت ایریسا در صنایع مشابه، ترسیم وضعیت بهینه، تحلیل فاصله، اقدامات اجرایی و امکان سنجی اجرای این پروژه را در مدت یک ماه به کمک مدیریت و کارشناسان شرکت ایریسا به انجام رساندند.

مروی افزود: در پی مطالعات و امکان سنجی صورت گرفته، پروژه ارتقای زیرساخت فناوری IS-Suite از دی ماه 94 آغاز شد و کارشناسان این واحد با همکاری تیم کارشناسی شرکت ایریسا و بهره گیری از تجارب این شرکت، این پروژه را در محیط جدیدی اجرا کردهو سیستم های IS-Suite را در این محیط موازی و با استفاده از سخت افزار و شبکه موجود، بدون صرف هزینه ریالی خرید یا ارتقای تجهیزات، تحت تست و پایش لحظه ای قرار دادند و با این کار از بروز هرگونه اشکال در زمان بهره برداری نهایی پیشگیری کنند.

وی از عملیات پایش سیستم ها به صورت مستمر به مدت 3 ماه خبر داد و افزود: پس از اطمینان از صحت عملکرد تمام سیستم ها، آخرین تصویر اطلاعات در کلیه بخش های سیستمی از محیط جاری به سیستم های جدید در محیط ارتقا یافته منتقل شد.

به گفته مدیر مهندسی صنایع و فناوری اطلاعات، استفاده بهینه از امکانات و منابع سخت افزاری و نرم افزاری، افزایش پایداری سیستم عامل، افزایش توان پردازشی و بالا رفتن سرعت انجام فرایندهای سیستمی، بهبود کنترل و پایش در سطح سرویس دهنده بانک اطلاعاتی و امکان استفاده از ابزار ها و قابلیت های جدید برای توسعه، از ویژگی ها و مزایای ارتقای فناوری مذکور به شمار می آید.

مروی با اشاره به این که این پروژه موجب کاهش هزینه ها و ریسک های نگهداری و نیز صرفه جویی قابل توجه در هزینه برق مصرفی می شود، اظهار کرد: با استفاده از نسخه Oracle 11g، امکان پشتیبانی بیشتری توسط تولید کنندگان نرم افزارها و ابزارهای پایه فراهم می شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا