رییس سازمان بورس :

تامین مالی اسلامی، بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است

تامین مالی اسلامی، بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است

هشتمین دوره همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور وزیر امور اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیران ارشد بازار سرمایه و میهمانان خارجی با هدف آشنایی با دستاوردهای بازار سرمایه اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن خوش آمد گویی و معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی به میهمانان خارجی اظهار داشت: ایران کشوری با بازار مالی اسلامی است. در حقیقت ایران مدل های تامین مالی اسلامی را اجرا کرده و این مدل می تواند برای اقتصاد جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی افزود: تامین مالی اسلامی، بنیان و اساس سیستم مالی کشورهای اسلامی است و باید ظرفیت های آن مورد شناسایی قرار بگیرد و بازارهای مالی اسلامی با ثبات بیشتر و شفافیت بیشتر به کار خود ادامه دهند.

وی با معرفی ابزارهای مالی اسلامی در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای مورد استفاده در بازار سرمایه صکوک است. در چند سال اخیر سازمان بورس ایران توجه جدی به موضوع صکوک داشته است.

رییس سازمان بورس به بازار سرمایه اسلامی سایر کشورها در خاورمیانه، آفریقا و آسیا اشاره کرد و ذکر این نکته که گروه اقتصادی G20 بازار مالی اسلامی را به رسمیت می شناسد، ابراز امیدواری کرد این نشست شرایط آشنایی سایر کشورها با بازار سرمایه ایران اسلامی را رقم بزند.

انتهای مطلب

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا