74 درصد از پروژه های عمرانی دست نخورده باقی ماند

بازی ناتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی

بازی ناتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی

گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال‌های ١٣٨١ تا ١٣٩٣ نشان می دهد که باید به طور متوسط ٥٢٦ طرح در هر سال به بهره‌برداری می‌رسید که در عمل تنها ١٢٦ طرح (٢٦ درصد) از آنها خاتمه یافته است.

به گزارش صدای اقتصاد اقتصاد ایران در حالی روزهای سختی را پشت سر می گذارد که نیمه تمام ماندن پروژه های عمرانی یکی از مهمترین مشکلات آن به شمار می رود. دولت حسن روحانی سخت به دنبال سر و سامان دادن پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمامی است که سال‌هاست گلوی اقتصاد ایران را فشار می‌دهند. دو شب پیش بود که محمدباقر نوبخت در برنامه تلویزیونی تیتر امشب حضور یافت و عنوان کرد که 20 هزار و 445 میلیارد تومان بودجه عمرانی از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است. به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا پایان سال 35 هزار میلیارد تومان دیگر به بخش عمرانی تزریق خواهد شد.

اما در این میان مقرر شده دولت در سال آینده پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالا دارند را به اتمام برساند و از آغاز پروژه‌های جدید خودداری کند. گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال‌های ١٣٨١ تا ١٣٩٣ نشان می دهد که باید به طور متوسط ٥٢٦ طرح در هر سال به بهره‌برداری می‌رسید که در عمل تنها ١٢٦ طرح (٢٦ درصد) از آنها خاتمه یافته است. این عدد یعنی در مجموع هزینه‌ای حدود ٩٠ هزار میلیارد تومان مازاد بر پیش‌بینی قوانین بودجه بر اقتصاد کشور تحمیل شده است. در ادامه این گزارش به چند اظهار نظر درمورد چند و چون پروژه های عمرانی را می خوانید.

 محمدباقر نوبخت، معاون نظارت و راهبردی رییس‌جمهور:

طرح‌های نیمه تمام در کشور بیش از ٣ هزار طرح است و به همین منظور افزودن طرحی تازه به این طرح‌ها اضافه کردن بار مسوولیت دولت است.

٢٣ فروردین ٩٣

 

حامد مظاهریان، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی:

براساس شواهد بالغ بر یک میلیون واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور نیمه تمام و بلاتکلیف هستند، همچنین طرح‌های دیگری از جمله ده‌ها پروژه‌ای است که در ابتدا و اواسط عملیات ساخت قرار داشتند.

 ٢٥ آذر ٩٣

 

محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان:

سه هزار و ٣٢٠ پروژه ورزشی از دولت قبل نیمه تمام رها شده بود که تکمیل آنها به ١٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 ٢٢ اردیبهشت ٩٣

 

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو:

در حال حاضر حدود ١٣٠ سد جدید در حال احداث است که روی هم رفته این میزان در مقایسه با ٨٤٠ طرح نیمه‌تمام در دستور کار وزارت نیرو رقم قابل توجهی است. 

٢٣ شهریور ٩٢

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا