امسال۱۲میلیون تن ماده معدنی ازمعادن آذربایجان غربی استخراج می شود

امسال۱۲میلیون تن ماده معدنی ازمعادن آذربایجان غربی استخراج می شود

دنیای معدن -معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی می شود با توجه به راه اندازی معادن جدید میزان استخراج انواع مواد معدنی به ۱۲ میلیون تن برسد.

اکبر طاهری با بیان اینکه امسال تاکنون ۷.۵ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است افزود: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: این میزان مواد معدنی از ابتدای امسال از ۳۴۷ معدن فعال استان استخراج و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

طاهری گفت: عملیات شناسایی مواد معدنی فلزی در شمال وجنوب استان جمعا به مساحت هفت هزار و دویست کیلومتر مربع درحال مطالعه و اجراست که با توجه به داده های اولیه امید برای کشف ذخایر جدیدی از مواد معدنی در این محدوده ها وجود دارد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: تاکنون در آذربایجان غربی ۵۱ نوع ماده معدنی شناسایی شده است که از ۳۹ نوع آن در استان بهره برداری می شود و بقیه نیز مراحل اکتشاف را طی می کنند.

وی ارزش این میزان تولیدات مواد معدنی در استان را هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اضافه کرد: سنگ های تزئینی، تراورتن، مرمر، مرمریت، گرومیت، میکا، طلا و انواع گچ از جمله تولیدات معادن استان است.

طاهری با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری ۲۰ درصد تولیدات معادن استان از جمله انواع سنگ های تزئینی به خارج از کشور صادر شده است خاطرنشان کرد:استان آذربایجان غربی از نظر تنوع سنگ های تزئینی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از استقرار مسئولان فنی در تمام معادن آذربایجان غربی خبر داد و گفت: استقرار مسئولان فنی در تمام معادن استان موجب افزایش تجربه، توان و کسب مهارت برای مسئولین فنی، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات و افزایش ایمنی در معادن شده است.

طاهری به رعایت شرح وظایف از طرف مسئولان فنی تاکید و اعلام کرد: هر کدام از این مسئولان فنی شرح وظایف مخصوص به خود را دارند که با رعایت شرح وظایف خود که از سوی سازمان نظام مهندسی معدن و با مشارکت این سازمان صورت گرفته است کمک شایانی به افزایش بهره وری در سازمان می کنند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا