مشکل بازنشستگان فولاد با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟

مشکل بازنشستگان فولاد با مصوبه جدید مجلس حل می‌شود؟

گروه صنایع معدنی >فولاد - تجمع چندروزه بازنشستگان فولاد مقابل مجلس در اعتراض به عدم دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال ۹۱ و رفع مشکلات درمانی و هزینه ای باعث مصوبه جدید مجلس در جهت حل مشکلات این قشر شد.

به گزارش ماین نیوز، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور صبح امروز و برای سومین روز متوالی مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.علت اصلی تجمع این قشر از بازنشستگان دریافت حقوق در زمان مشخص، تکمیل احکام سال 91 و رفع مشکلات درمانی و هزینه‌ای از دولت و مجلس است.

اما اگر بخواهیم به صورت ریشه ای تر مشکلات را دنبال کنیم، علت این تجمع باید از زبان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد شنیده شود.

*مجلس مشکلات پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد را حل کند

نوروزی،مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد درباره تجمع چند روزه بازنشستگان فولاد در مقابل مجلس شورای اسلامی می گوید: این تجمع به خاطر تاخیر در پرداخت حقوق نبود بلکه خواسته و مطالبه اصلی بازنشستگان فولاد از نمایندگان مجلس این است که به جای اختصاص 2هزار میلیارد تومان بودجه اعتبار به صندوق فولاد در جدول شماره 18 بودجه کل کشور، این اعتبار را نمایندگان در محل درآمدهای عمومی دولت ببینند تا هر ماه پرداخت حقوق این قشر دچار مشکل نشود.

وی ادامه می دهد: زیرا بر اساس جدول شماره 18 بودجه ای که پیش بینی شده ابتدا باید به خزانه دولت واریز شود، سپس از طریق خزانه اعتبار مذکور به صندوق پرداخت شود تا حقوق بازنشستگان فولاد داده شود البته این در شرایطی است که برای همین بودجه هم دیگر دستگاه های اجرایی درخواستی ندهند.این صندوق هر ماه بابت حقوق 84 هزار بازنشسته رقمی معادل 170 میلیارد تومان پرداخت می کند لذا اگر اعتبار پایدار و مستمری برای آن از سوی نمایندگان مجلس پیش بینی نشود، دوباره پرداخت حقوق این افراد با مشکل مواجه خواهد شد.

*راهکار مجلس برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد

محمدرضا پورابراهیمی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره مطالبات بازنشستگان فولاد گفت:سه پیشنهاد در خصوص حقوق بازنشستگان فولاد مطرح شده است. در تلاش هستیم امروز مصوباتی به نتیجه برسد که بخشی از مشکلات حل شود. مخالفت های دولت در بدهی مسلم این بازنشستگان چالش ایجاد کرده است. با مصوبه جدید مشکلات این قشر در سال 95 کمتر می شود.

همچنین ایرج ندیمی، عضوکمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف مشکلات بازنشستگان از مصوبه جدید مجلس خبر داد و گفت: با مصوبه امروز مجلس به دولت فرصت دادیم با مدیریت ازمحل جدول شماره 18 بودجه کل کشور مشکلات را حل کندو نزدیک به چندهزار میلیارد تومانی که مد نظر بود را از محل جابه جایی های جدول شماره 18 بودجه کل کشورتأمین کند. بنابراین امیدواریم دولت با توجه به دو دوازدهمی که در دست دارد بتواند جدول شماره 18 بودجه کل کشوررا مبنای پرداخت قرار دهد و موفق به پرداخت مابقی حقوق اسفند و حقوق فروردین ماه بازنشستگان در هفته آینده شود.

وی ادامه داد: ما برای 5سال حدود 17هزار میلیارد تومان را تعریف کرده بودیم. متناسب با حقوق و دستمزد در برنامه ششم توسعه تقسیم بر یک پنجم شود،‌با توجه به افزایش پایه سنواتی حدود3هزار میلیاردتومان پرداختی این 3سال است. دولت در حال حاضر می تواند با توجه به بودجه دو دوازدهمی که در دست دارد، حقوق اسفند و فروردین ماه را تا هفته آینده واریز کند.

‫ندیمی درباره مصوبه امروز برای حل مشکلات بازنشستگان فولاد گفت: براساس مصوبه مجلس 1800 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص یافت. در متن الحاقی تبصره 7 لایحه بودجه 95 آمده که به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تأدیه 18 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال 1395 اقدام نماید تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مزبور در حساب‌های فی‌مابین دولت و صندوق یاد شده منظور می‌ شود. بند مذکور جایگزین جدول 18 پیشنهادی دولت می‌شود.‬
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا