رشد قیمت فولاد و سنگ آهن در پی افزایش تقاضای فصلی

رشد قیمت فولاد و سنگ آهن در پی افزایش تقاضای فصلی

گروه صنایع معدنی >فولاد - در پی بیشترشدن تقاضای فصلی که موجب افزایش سود تولیدکنندگان و تقویت تقاضای سنگ آهن مواد خام شد، قیمت فولاد در معاملات آتی دوشنبه شانگهای با رشدی 3 درصدی مواجه شد.

به گزارش ماین نیوز، سیل آمار اخیر نشان‌دهنده ثبات در اقتصاد چین بوده و همچنین موجب تحریک قیمت‌ها شده است. آمار دفتر آمار ملی نشان می‌دهد قیمت مسکن چین در ماه مارس با بیشترین سرعت خود در دو سال اخیر افزایش یافته است. هر تن سنگ‌آهن در بورس آتی شانگهای با رشدی 2.7 ردصدی 2381 یوآن‌(367 دلار) معامله شد.

کوین بی، تحلیلگر گروه مشاور CRU با اشاره به رشد قیمت فولاد در آخر هفته گذشته اعلام کرد: «ما از نظر شاخص‌های اقتصادی نشانه‌هایی از رشد را در ماه مارس مشاهده کردیم و این موضوع موجب بهبود حس حاکم بر حاضران بازار خواهد شد.»

چین در سه ماهه نخست سال 2016 آهسته‌ترین رشد اقتصادی خود را از سال 2009 به ثبت رساند اما رشد در بدهی به نظر موجب بهبود فعالیت کارخانه‌ها، سرمایه‌گذاری و هزینه‌های خانوار در دومین اقتصاد بزرگ دنیا شده است.

روز دوشنبه آمار دفتر ملی آمار نشان داد که قیمت متوسط خانه‌های نو در بیش از 70 شهر چین در ماه گذشته نسبت به سال گذشته 4.9 درصد و نسبت به ماه فوریه 3.6 درصد افزایش یافت.

در بورس کالای دالیان،‌ قیمت هر تن سنگ‌آهن ماه سپتامبر با 2.2 درصد افزایش به 423 یوآن رسید. قبل از متوقف شدن صعود در انتهای هفته، روند صعودی هفته گذشته قیمت فولاد موجب افزایش قیمت سنگ‌آهن نیز شد.

بای اعلام کرد:‌‌ «بهبود تقاضای فولاد در چین نسبتا فصلی بوده و در ماه ژوئن و با گرم‌تر شدن هوا و به تبع آن کندشدن فعالیت‌های ساخت و ساز کاهش خواهد یافت. و اگر در حال حاضر تولیدکنندگان سودده باقی بمانند، عرضه افزایش خواهد یافت و ما با خطر کاهش قیمت مواجه خواهیم بود.»

بر اساس آمار TSI، روز جمعه هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با 1.9 درصد افزایش قیمت 57 دلار و 50 سنت معامله شد.

BMI اظهار داشت: «هرگونه رشد در قیمت سنگ‌آهن پایدار نخواهد بود. بازار فولاد چین همچنان با عرضه مازاد مواجه خواهد بود. به طوری که عرضه مازاد داخلی از سال 2016 تا 2020 به طور میانگین به 100 میلیون تن خواهد رسید.»
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا