ابزار ایجاد رونق در بازار کالاهای داخلی معرفی خواهد شد/تسهیلاتی برای حمایت از کالاهای ایرانی

ابزار ایجاد رونق در بازار کالاهای داخلی معرفی خواهد شد/تسهیلاتی برای حمایت از کالاهای ایرانی

اقتصاد > اقتصاد کلان - معاون وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران گفت: این بسته بحث تحریک تقاضا از طریق اعطای وام را پیگیری می کند. بانک مرکزی در این راستا ساز و کار تحریک تقاضای خرید کالاهای بادوام ایرانی را انجام خواهد داد و این موضوع را نهایی می کند.

شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شورای پول و اعتبار موضوع گشایش اعتبار اسناد داخلی (LC) با شرایط جدید را براساس بسته تسریع رونق اقتصادی بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شاپور محمدی در جمع خبرنگاران در مورد بسته بازگشت رونق اقتصادی با محوریت خروج از رکود اقتصادی ، افزود: « این بسته بحث تحریک تقاضا از طریق اعطای وام را پیگیری می کند. بانک مرکزی در این راستا ساز و کار تحریک تقاضای خرید کالاهای بادوام ایرانی را انجام خواهد داد و این موضوع را نهایی می کند.»

وی ادامه داد: «براین اساس منابعی که باید به بخش فروش اختصاص می یافت، تامین می شود. در عین حال خریداران کالاها هم با تسهیلات دریافتی می توانند کالاها را راحت تر از قبل خریداری کنند.»

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: «براساس بسته قبلی دولت، اعطای تسهیلات به بخش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی با اعطای 60 درصدی تسهیلات پیش بینی شده بود اما در بسته فعلی، بخشی از تسهیلات برای کالاهای بادوام اختصاص می یابد، در نتیجه کالاهای دپو شده در انبارها فروش خواهد رفت.»

محمدی با اشاره به کاهش 3 درصدی نرخ ذخیره قانونی بانک ها از 13 به 10 درصد، گفت: «بانک مرکزی، بانک هایی که قانونمندتر و منضبط تر رفتار کرده اند را در این زمینه لحاظ خواهد کرد و با صلاحدید این بانک، این تسهیلات برای بانک های مدنظر اعمال خواهد شد.»

وی به بحث حمایت از صادرات به عنوان نکته دیگر بسته تسریع رونق اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: «تقاضای داخلی برای برخی کالاها محدود است، بنابراین باید به سمت صادرات آنها حرکت کنیم که این موضوع نیز در بسته دیده شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یارانه تولید در بسته مدنظر قرار گرفته و بر این اساس بسته به تامین مالی و افزایش توان تولید کمک خواهد کرد.»

وی گفت: «گشایش اعتبار اسناد داخلی یا LC براساس بسته جدید اقتصادی در دستور کار است، این موضوع پیش از این در جلسات قبلی شورای گفتگو هم مطرح شده بود و در حال حاضر شورای پول و اعتبار این موضوع را بررسی می کند تا به سرعت نهایی شود.»

 

22439

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا