برای نخستین بار در کشور صورت گرفت؛

انجام عملیات مطالعات اکتشافی ذخایر معدنی فلزی در استان زنجان

انجام عملیات مطالعات اکتشافی ذخایر معدنی فلزی در استان زنجان

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین بار در کشور عملیات مطالعات اکتشافی شناسایی، ارزیابی پتانسیل ها و ذخایر معدنی فلزی در استان زنجان صورت گرفت .

به گزارش ماین نیوز، رباب داداشی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان، امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: پهنه انگوران زرشوران با مساحت 420 کیلومتر مربع جهت انجام مطالعات شناسایی و ارزیابی پتانسیل ها و ذخایر مواد معدنی فلزی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شد.

داداشی ، تصریح کرد: این شرکت کار مطالعاتی خود را از مرداد سال 84 آغاز کرده و گزارش نهایی پایان عملیات اکتشاف را در بهمن سال 94 ارائه کرد.

وی یادآور شد: نتایج مطالعات در کمیته ای با حضور معاون مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت ، کارشناس مسئول استان در دفتر امور اکتشاف،‌ نماینده سازمان زمین شناسی ، نماینده نظام مهندسی معدن ، نماینده سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، اساتید دانشگاه و فرهیختگان معدنی ارائه و مورد تایید قرار گرفت.

داداشی، با بیان اینکه هدف از انجام این طرح مطالعاتی شناسایی و پی‌جویی مواد معدنی فلزی شامل سنگ آهن، سرب و روی ، مس و طلا بوده افزود : در نتیجه انجام این عملیات مطالعاتی 220 کیلومتر مربع محدوده اولویت دار برای انجام عملیات اکتشاف مراحل عمومی و تفسیری مواد فلزی شناسایی شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان عنوان کرد: این مطالعات به ذخایر قابل قبولی رسیده و ذخایر طلا ، مس و سرب و روی آهن کشف گردیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در استان زنجان علاوه بر این پهنه ، دو پهنه سلطانیه و طارم نیز جهت انجام مطالعات اکتشافی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)واگذار شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مساحت این پهنه ها بالغ بر 5500 کیلومتر مربع می باشد خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات ارزیابی و مطالعاتی پهنه سلطانیه 95 درصد و پهنه طارم 75 درصد پیشرفت داشته است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا