مانور پدافند غیرعامل در شرکت فولاد هرمزگان برگزارشد

مانور پدافند غیرعامل در شرکت فولاد هرمزگان برگزارشد

دنیای معدن -با هدف ارتقاء سطح آمادگی، مقابله با انواع بحران ها و کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدها مانور پدافند غیرعامل در شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

اجرای عملیات آتش سوزی ، نجات فرد از خطر خفگی ، ونجات فرد در ارتفاع براثربرق گرفتگی و اطفاء حریق توسط تیم آتش نشانی و تعقیب و گریز و به دام انداختن متهم توسط تیم حراست و همچنین رژه خودروهای عملیاتی از جمله اقداماتی است که در این مانور انجام شد.

معاون صنعتی پدافند غیرعامل کشور که در این برنامه حضورداشت: اجرای مانور پدافند غیرعامل توسط کارکنان فولاد هرمزگان در محیط این کارخانه را مثبت ارزیابی کرد و افزود ایجادفضای امن برای جذب سرمایه ،افزایش تولید در مراکز صنعتی و اشتغال پایدار از مهمترین وظایف مسئولان صنعت ، معدن و تجارت کشور دانست.

سید عبدالمحمدسجادی مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری هرمزگان گفت: آمادگی ، هم افزایی و هماهنگی بیشتر در مقابله با بحران ها را یک از اهداف مهم این گونه مانورها برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و اسقرار صنایع و کارخانجات بزرگ نظیر فولادهرمزگان در نوارهای مرزی کشور ضمن ارزش افزوده ای که برای کشور به همراه دارد،اهمیت پدافند غیرعامل را دو چندان و سبب گسترش پدافندغیرعامل می شود.

قاسمی رئیس صنعت ،معدن وتجارت نیز گفت: هرمزگان به دلیل موقعیت های خاص صنعتی و اقتصادی و همجواری با خلیج فارس و دریای آزاد باید همواره آمادگی لازم را در برابر تهدیدات دشمن داشته باشد.

شایان ذکر است این مانوربه همت کارکنان فولاد هرمزگان با هدف حفظ آمادگی در شرایط  سخت و جلوگیری از بروز حوادث  در بحران ها ، تحمیل هزینه های بیشتر به دشمن ، صرفه جویی در هزینه ها، حفظ تمامیت عرضی کشور و همچنین همکاری و هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر با سایر صنایع در غرب استان  انجام گردید.


مهندس فردوس امیری توسلی مدیرروابط عمومی فولادهرمزگان و دبیرشورای صنایع غرب استان از نقاط مثبت و برجسته مانورپدافند غیرعامل را همکاری و پشتیبانی شرکت های همجوار همچوم آلومینویم المهدی، فولاد صبا ، فولادکاوه و منطقه ویژه برشمرد که نیروهای ایمنی و آتش نشانی در این مانور حضور فعال و همگرایی خوبی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: تعامل گسترده و فراگیر با شرکت های همجوار با ایجاد سازو کارهای مناسب در جهت ایمن سازی و حفاظت از تاسیسات زیربنایی  در کاهش حوادث بسیار اثر گذار است .

توسلی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، یکی از مهمترین ابزارهای بازدارندگی است افزود: به منظور کاهش آسیب‌پذیری‌ها و حداقل رساندن تهدیدات دشمنان، پایدارسازی تاسیسات، مداومت خدمات باید هماهنگی ها و تعاملات بیشتری  در ابعاد گوناگون انجام شود.

همچنین در همین راستا همایشی توسط پایگاه مقاومت بسیج شهید لشگری شرکت فولادهرمزگان برگزار شد.

فرمانده پایگاه بسیج شهیدلشکری فولادهرمزگان در این همایش با اشاره به شرایط استراتژیک هرمزگان اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان  شاهراه اقتصادی کشور است و با دارا بودن ویژگی های خاص از جمله شرایط مرزی و وجود صنایع مادر و بزرگ در این استان  از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی در راستای تقویت پدافندغیرعامل ،جهت حفظ سرمایه های ملی نظیر فولاد هرمزگان در این استان  بیش از پیش تلاش نمود.

سید حسین معصومی افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد که در فولاد هرمزگان با همکاری کارکنان پرتلاش در واحدهای مختلف تلاش می شود در حفظ تاسیسات و تجهیزات و این سرمایه ملی تمام توان را به کار گرفت.

معصومی افزود: باتوجه به شرایط استراتژیک کشورمان و نیز قرارگیری در معرض انواع بحرانها و سوانح طبیعی ، ضرورت ایجاد آمادگی پیش از بحران و مدیریت مناسب در زمان وقوع بحران بسیار حائز اهمیت می باشد.

مهندس محمدجعفر پارسی نیز در این مراسم گفت: نیروی انسانی درصنعت بزرگی چون صنعت فولاد نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که بایستی با ارائه آموزشهای لازم و تقویت تعلق بیشتر سازمانی در افراد از خسارات به تجهیزات و زیرساختها جلوگیری کرد، چراکه بسیاری حوادث و سوانح براثرعدم آگهی افراد اتفاق می افتد

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا