سبحانی به ماین نیوز خبر داد:

جزئیات مذاکره با شرکت انگلیسی برای فروش سهام فولاد هرمزگان

جزئیات مذاکره با شرکت انگلیسی برای فروش سهام فولاد هرمزگان

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره اولویت‌های بزرگترین فولادساز ایران در سال 95 گفت: تکمیل طرح‌های توسعه در زنجیره تامین مواد اولیه از جمله گندله‌سازی و کنسانتره سنگان جزو اولویت‌های فولاد مبارکه است که امیدواریم گندله‌سازی سنگان در تابستان 95 راه‌اندازی شود. همچنین با راه‌اندازی پروژه ریخته‌گری در فولاد مبارکه در تابستان، ظرفیت فولاد خام 2 میلیون تن افزایش می‌یابد. از سوی دیگر توسعه سبا از 700 هزار تن به 1.5 میلیون تن نیز از دیگر اولویت‌ها برای سال 95 است.

بهرام سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: در زمینه کاهش هزینه‌ها، اقداماتی در چند بخش مختلف صورت گرفته است. با اجرای طرح‌های توسعه و افزایش تولید، هزینه‌های بالادستی سرشکن خواهد شد. همچنین سعی بر آن داشته هزینه‌ها را به شکل‌های مختلف در بخش مواد اولیه و همچنین با افزایش بهره‌وری در بخش تولید مدیریت و کاهش دهیم. کاهش 20 درصدی هزینه‌های تولید را برای سال جاری هدف‌گذاری کرده‌ایم.

انجمن جهانی فولاد در ژانویه 2016 افت کاهش تولید در ایران را 4.5 درصد اعلام کرد. سبحانی درباره این آمار بیان کرد: بدون شک این بحران در بازار فولاد مقطعی خواهد بود. در واقع هر 10 سال یک بار این اتفاق رخ می‌دهد اما سال 1394 دره مرگ فولاد سخت‌تر از دوره‌های قبلی بود در نتیجه افزایش قیمت‌ها با سرعت کمی انجام خواهد گرفت و دیگر قیمت‌ها به میزان قبل از بحران نخواهد رسید. در 4 تا 5 سال آینده قیمت‌ها با سرعت بسیار کمی روند افزایشی را دنبال خواهند کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در حال حاضر 5 مدول با ظرفیت یک میلیون تن، 2 مگامدول با ظرفیت هر کدام 1.5 میلیون تن (در مجموع 3 میلیون تن) و یک مگامدول در صبا با ظرفیت 1.5 میلیون تن و مگامدول 1.5 میلیون تنی در هرمزگان در مجموع 11 میلیون تن آهن اسفنجی تولید می‌کنند.

وی همچنین درباره وضعیت نیروی انسانی در فولاد مبارکه افزود: نیروی انسانی موضوعی است که در دولت قبل اتفاق افتاد و نزدیک به 8000 نفر به نیروهای فولاد مبارکه افزوده شدند و امروز تعداد کل نیروهای فولاد مبارکه به 15 هزار نفر می‌رسد. با توجه به استخدام این تعداد نیرو در دولت گذشته امروز نمی‌توان آنها را اخراج کرد اما می‌توان با افزایش ظرفیت تولید از حضور این تعداد نیرو برداشت منطقی داشت. باید برای این تعداد نیرو میزان ظرفیت تولید را به 8 میلیون تن رساند.


سبحانی درباره فروش سهام فولاد هرمزگان به یک شرکت انگلیسی نیز اظهار کرد: برای سهام فولاد هرمزگان متقاضیان بسیاری وجود دارند. یک شرکت انگلیسی فولادی مذاکراتی با ما در این زمینه داشته است و بر سر میزان سهم و قیمت در حال بحث و مذاکره هستیم. البته این شرکت خواهان بیش از 50 درصد از سهام فولاد هرمزگان است اما نظر ما فروش سهمی بین 15 تا 20 درصد است.

گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا