گزارش روز؛

اولین روز کاری سال آینده، متعادل و مثبت

اولین روز کاری سال آینده، متعادل و مثبت

انتظار می رود در اولین روز کاری سال جدید و با کاهش هیجانات دادوستدها، بازاری متفاوت تر از امروز و معاملاتی متعادل و مثبتی را نظاره گر باشیم.


در گروه خودرویی صف خرید نمادهای وساپا و خپارس در شروع بازار چشم نواز بود اما با بازگشایی قیمت بالای نماد خساپا، رشد 65 درصدی و در نهایت صف فروش آن، افزایش عرضه گروه خودرویی و کل بازار را مشاهده کردیم تا جایی که اکثر نمادها با افت قیمتی و صف فروش مواجه شدند اما انتظار می رود در اولین روز کاری سال جدید و با کاهش هیجانات دادوستدها، بازاری متفاوت تر از امروز و معاملاتی متعادل و مثبتی را نظاره گر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در پایان معاملات امروز شاخص کل علی رغم جو منفی مذکور، اما متاثر از بازگشایی چشمگیر نمادهای خساپا و آکنتور با رشد 181.61 واحدی به ارتفاع 80,219 واحدی رسید که در این بین نمادهای فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

شرکت مهندسی نصیر ماشین با افزایش 18 درصدی سود نسبت به پیش بینی قبلی، مبلغ 144  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد. شرکت ولغدر در مجمع عمومی عادی سالیانه 200 ریال سود تقسیم کرد و متعادل و مثبت به گردونه معاملات بازگشت. نماد خاذین پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب و اعمال افزایش سرمایه با رشد چشمگیر 109 درصدی و صف خرید مورد بازگشایی قرار گرفت. شرکت فنرسازی زر پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 150 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با افزایش 9 درصدی سود نسبت به پیش بینی قبلی، مبلغ 4,719  ریال پیش بینی سود برای سال 95 اعلام کرد همچنین نماد عرضه اولیه حریل 109 تومان کشف قیمت شد.

در گروه بانکی علی رغم منفی بودن کل گروه نمادهای وکوثر، وانصار و ونوین مثبت و صف خرید دنبال شدند. بانک اقتصاد نوین با افزایش 19 درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 311  ریال سود برای سال 95 پیش بینی کرد و صف خرید شد و شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 233 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را منتشر کرد و منفی معامله شد و نماد بیمه ملت با توجه به اعلام تنفس مجمع عمومی فوق العاده(تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه) و نماد اتکای پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی، متعادل و منفی، سرمایه گذاری غدیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفتند.

در گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی نماد تازه وارد ساینا همچنان با رشد قیمتی و صف خرید دنبال شد، نماد شرکت پالایش نفت شیراز پس از ارائه اطلاعات پیش بینی، محدود اما منفی به گردونه دادوستدها بازگشت و نماد پترول معاملات پرحجمی را تجربه کرد و سایر نمادهای گروه مذکور منفی به کار خود پایان دادند. پالایش نفت بندر عباس در دوره ۹ ماهه به ازای هرسهم ۳۵ ریال سود شناسایی کرد که به نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۳ درصدی داشته است. دلیل کاهش مذکور، کاهش ۴۷درصدی فروش و هزینه های مالی می باشد. پتروشیمی شازند در مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه 40 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را تصویب کرد. منابع هندی اعلام کردند این کشور آماده امضای قرارداد احداث خط لوله انتقال گاز در زیر دریا برای واردات گاز تولیدی ایران شده است. نماد شپلی با افت 5 درصدی و صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفت و در آخرین جلسه هیات پذیرش انتقال شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از فرابورس به بورس تهران تصویب شد.

نماد ذوب پس از برگزاری مجمع فوق العاده با محدودیت دامنه نوسان، افت 5 درصدی و صف فروش مورد بازگشایی قرار گرفت و به جز نمادهای فخوز و کنور که مثبت بودند سایر نمادهای گروه فلزی و معدنی منفی به کار خود پایان دادند.

صف خرید نماد تازه وارد دماوند بارها عرضه شد اما در نهایت با صف خرید به کار خود پایان داد. با توجه به افزایش سرمایه 1000 درصدی پیشروی و شرایط مناسب بنیادی(عمر پایین و بهره وری بالا نسبت به سایر نیروگاهها، سیکل ترکیبی و حاشیه سود بالاتر)، به دید میان مدت و شرکت در افزایش سرمایه، ارزنده ارزیابی می شود و بازده مناسبی برای سهامداران درپی خواهد داشت. نماد آکنتور با رشد چشمگیر 258 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و کام سهامداران را بیش از پیش شیرین کرد اما با صف فروش به کار خود پایان داد. نمادهای مبین و بترانس با افزایش تقاضا مواجه و صف خرید شدند اما سایر هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند.

در گروه ساختمانی وساخت، ثاخت و کیسون رشد قیمتی را تجربه کردند و سایر هم گروهی ها در کنار گروه سیمانی اکثر منفی دنبال شدند. شرکت سیمان هگمتان طی گزارش12 ماهه تنها 361 ریال سود و 81 درصد پوشش را تجربه کرد و نماد سرمایه گذاری توسعه آذربایجان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

در گروه دارویی علی رغم شرایط بنیادی مطلوب و ادامه انتشار اخبار مثبت، همچنان اکثرا منفی و کم حجم بودند در این میان نماد تازه وارد دسانکو همچنان با صف خرید به کار خود پایان داد. شرکت کمو سوییس در شرکت آتی فارمد(زیرمجموعه گروه دارویی برکت و سرمایه گذاری البرز) قرارداد سرمایه گذاری مشترک بست که طبق این قرارداد 65 درصد از سهام شرکت آتی فارمد به شرکت سوییسی کمو واگذار شد و سهم والبر در این شرکت به 35 درصدرسید. شرکت قند نقش جهان به علت افزایش مبلغ فروش و کاهش 64 درصدی هزینه های مالی با افزایش 1,700  درصدی سود نسبت به پیش بینی سال قبل، مبلغ 162  ریال پیش بینی سود برای سال 95 اعلام کرد و متوقف شد. شرکت فرآورده های نسوز ایران در مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه معادل 174 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را تصویب کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا